בעולם

דה-סנטיס מתחיל את המסע לנשיאות ונכנס חזיתית בטראמפ

מעמדת נחיתות יחסית, דה-סנטיס פותח את המסע שלו לכבוש את נשיאות ארה"ב. במספר ראיונות לא היסס לתקוף חזיתית את הנשיא לשעבר: "הוא חותך שמאלה, וזו לא הדרך לנצח בבחירות הכלליות"
מערכת ice | 
רון דה-סנטיס (צילום מתוך האינסטגרם)
מושל פלורידה רון דה-סנטיס תוקף את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומאשים אותו ב"פנייה שמאלה" בנושאים כלכליים וחברתיים.
דה-סנטיס, אשר נתפס כמתחרה המוביל מול טראמפ על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות, קידם בכהונתו בפלורידה שורה של חוקים שמרניים, החל מאיסור הפלות מהשבוע השישי, ועד הקמת יחידה לאכיפת האיסור על דיון בנטייה מינית וזהות מגדרית בבתי הספר.
בשורה של ראיונות, דה-סנטיס הסיר את הכפפות ותקף את הנשיא לשעבר בכל נושא, מהשפעתו של מנהל המכון הלאומי לשעבר לאלרגיה ומחלות זיהומיות, אנתוני פאוצ'י ועד החוב הלאומי.
"הוא תפקד מצוין במשך שלוש שנים, אבל כאשר הוא הסגיר את המדינה לפאוצ'י במרץ 2020, זה הרס את חייהם של מיליוני אנשים", אמר דסנטיס על טראמפ בריאיון רדיו עם גלן בק. "ובפלורידה, היינו מהבודדים שעמדו על רגליהם, ספגנו אש מהתקשורת, הביורוקרטיה, השמאל, אפילו הרבה רפובליקנים, אבל פתחנו בתי ספר ושמרנו על עסקים".
בשיחה עם מנחה הרדיו מאט מרפי, דה-סנטיס השווה את עמדותיו לאלו של טראמפ. "זה נראה כאילו הוא רץ שמאלה, בעוד אני תמיד נשארתי בעקרונות שמרניים", אמר המושל. "אז אלו יהיו ויכוחים מעניינים לקיים, אבל אני יכול לומר לך, אתה לא מנצח ברמה הלאומית על ידי מעבר לשמאל, אתה מנצח על ידי עמידה על מדיניות נועזת."
"אני לא יודע מה קרה לדונלד טראמפ", המשיך. "זה בחור שונה היום מאשר כשהתמודד ב-2015 וב-2016 ואני חושב שהכיוון שהוא הולך אליו עם הקמפיין שלו הוא הכיוון הלא נכון".
דסנטיס ביקש לצייר את עצמו כמועמד רפובליקני שיוכל לזכות בבחירות כלליות נגד הנשיא ג'ו ביידן, והצביע על ההפסד של טראמפ ב-2020 בג'ורג'יה, מדינה דרומית, שבעקביות בין השנים 1996 ל-2016 תמכה במועמד הרפובליקני לנשיאות. 

"אני כן מאמין שיש גבול למספר המצביעים שישקלו לבחור בטראמפ בשלב זה", אמר דה-סנטיס בראיון לאריק בולינג מ-Newsmax. "אני חושב שיש אנשים שלא אוהבים את ביידן, אבל הם היו רוצים אפשרות אחרת. אז אני חושב שהתקרה שלי גבוהה יותר בבחירות הכלליות".
בנוגע למדיניות הכלכלית של טראמפ, דה-סנטיס שוחח עם ג'ק הית' ב"בוקר טוב ניו המפשייר", וקבע כי הנשיא לשעבר "הוסיף כמעט 8 טריליון דולר בחובות בארבע שנים בלבד כנשיא".
למרות ההכרזה של דה-סנטיס והמתקפות, טראמפ נותר המוביל במועמדות הרפובליקנית לנשיאות. נכון ליום שבת, ממוצע הסקרים הלאומי ב-FiveThirtyEight העמיד את טראמפ מול דסנטיס ב-53.9%-20.4%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה