בעולם

ביל גייטס מודאג? "זה רק נהיה גרוע יותר מדי שנה"

מייסד מיקרוסופט ואחד האנשים העשירים בעולם פועל להבין כיצד ניתן להתמודד עם משבר האקלים. לדבריו, צמחונות היא לא מה שתסייע למצב
מערכת ice | 
ביל גייטס (צילום Frederic Legrand-COMEO/shutterstock)
שינויי האקלים הם נושא דחוף, אבל זה לא ייפתר על ידי כך שבני אדם יהפכו לצמחונים. כך אמר ביל גייטס באירוע שנערך לאחרונה בהודו. "האם כל ההודים יהפכו לצמחונים? האם כל האמריקאים יהפכו לצמחונים? לא הייתי רוצה לסמוך על זה. כל אחד רוצה להטיף לכולם", אמר גייטס, בשיחה עם מנכ"ל של קבוצת אינדיאן אקספרס, חברת מדיה הודית.
לבשר יש טביעת רגל אקלימית גבוהה. מערכות המזון בעולם אחראיות לכ-35% מסך גזי החממה האנתרופוגניים העולמיים, על פי מחקר משנת 2021 שפורסם בכתב העת Nature Food, ומתוכם, 57% מתואמים למזון מהחי ו-29% למזון מהצומח.
עם זאת, הטיעונים בעד צמחונות כללית הם לא ישימים. בעוד שהאמריקאים יכולים להשתמש בפחות אנרגיה ממה שהם צורכים כיום, אמר גייטס, זה יהיה "בלתי צודק לחלוטין" לבקש מאנשים שחיים בהודו להמשיך להשתמש באותה כמות אנרגיה.
"אני לא חושב שאנחנו יכולים לסמוך על אנשים שחיים אורח חיים עני כפתרון לאקלים", אמר גייטס. למעשה, "רוב הביקוש ליותר אנרגיה, יותר מלט, יותר פלדה מגיעה ממדינות בעלות הכנסה בינונית כמו הודו", אמר גייטס.

ההכרה בכך שזה שגוי לבקש מצרכנים להגביל את הדרישה שלהם לאנרגיה באופן משמעותי, או לבטל את צריכת הבשר שלהם, לא אומר שגייטס מעודד שימוש מוגזם באנרגיה. אבל, שינויי האקלים מייצרים יותר צורך באנרגיה המשמשת במיזוג אוויר, הוא אמר, וזה רק ילך ויגדל. "ככל שהודו מתחממת יותר ויותר, אני מהמר שהביקוש למיזוג אוויר הולך להרקיע שחקים", אמר גייטס.
נכון לעכשיו, בארצות הברית "יש הכי הרבה מיזוג אוויר ללא ספק", גם עולה על מה שנדרש באירופה, אמר גייטס. ככל שנעשה חם יותר, שימוש מוגבר במיזוג אוויר, במיוחד אם האנרגיה המשמשת להפעלת המיזוג מייצרת פליטת גזי חממה, יכולה ליצור לולאה, אמר גייטס.
גייטס חזר והדגיש כי ההתחממות הגלובלית מתרחשת באיטיות רבה, מה שהופך אותה לשונה בהרבה ממגיפה המתפשטת במהירות. "זה רק נהיה יותר ויותר גרוע מדי שנה. אבל זה אחד הדברים הקשים ביותר לתקן, מכיוון שכלכלות מודרניות ברחבי העולם מבוססות על עוצמת אנרגיה, ולמעלה מ-80% מהאנרגיות הללו מגיעות משריפת פחמימנים", אמר גייטס. פחמימנים הם מקורות אנרגיה מבוססי דלק מאובנים, כמו פחם או נפט.
גייטס אמר כי מדינות עשירות אחראיות בעיקר לחימום הנגרם מפליטות, אך מדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית בקרבת קו המשווה חוות את רוב הנזק. "זה חוסר צדק מדהים", אמר גייטס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה