השוק

איביי במהלך דרמטי: מפטרת 1,000 עובדים ברחבי העולם

גל הקיצוצים בענקיות הטכנולוגיה מגיע גם ל-ebay: מנכ"ל החברה הודיע כי יקוצצו 9% מכוח האדם, וגם חוזים עם עובדים חיצוניים. כמעט 11,000 עובדי טכנולוגיה פוטרו ב-63 חברות עד כה בשנת 2024
מערכת ice |  1
איביי (צילום ויקיפדיה)
חברת eBay מפטרת 1,000 עובדים, המהווים כ-9% מהצוות שלה, כך הודיע אמש (שלישי) מנכ"ל החברה, ג'יימי איינוני, במכתב לעובדים. החברה גם מתכננת לצמצם את החוזים שלה עם עובדי קבלן חיצוניים בחודשים הקרובים. בכך מצטרפת איביי לגל הקיצוצים שערכו ענקיות הטכנולוגיה גוגל ואמזון. עדיין לא ברור כמה מהעובדים יפוטרו בישראל.
איינוני ציין את "הסביבה המקרו-כלכלית המאתגרת" כאחד הגורמים לפיטורים, אך הוסיף כי ישנם גורמים שהחברה יכולה לשלוט בהם: "בעוד אנו מתקדמים באסטרטגיה שלנו, מספר העובדים וההוצאות הכוללים שלנו עלו על הצמיחה של העסק. כדי להתמודד עם זה, אנו מיישמים שינויים ארגוניים ומגבשים צוותים מסוימים כדי לשפר את חוויית הקצה, ולעמוד טוב יותר בצרכים של לקוחותינו ברחבי העולם".

איינוני ביקש מעובדי איביי בארה"ב לעבוד מהבית ב-24 בינואר "כדי לספק מקום ופרטיות לשיחות הללו". הוא אמר שהעובדים יקבלו הודעה אם יפוטרו דרך הזום. "אנו מחויבים להתייחס לכולם בכבוד ובאמפתיה במהלך המעבר הזה ולספק לעובדים המפוטרים תמיכה ומשאבים".
 
פעולת eBay היא סבב הפיטורים האחרון שפגע בתעשיית הטכנולוגיה בחודש הראשון של 2024, לאחר 2023 קשה ממילא עבור המגזר. החודש, מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, הזהיר את העובדים שעליהם לצפות לפיטורים נוספים בחודשים הקרובים, כאשר ענקית הטכנולוגיה תפנה את משאביה לעבר בינה מלאכותית "ומעבר לכך".
Duolingo פיטרה כ-10% מעובדי הקבלן שלה כשהיא עוברת להסתמך יותר על בינה מלאכותית. אמזון גם היא קיצצה מאות משרות, כולל בפלטפורמת הסטרימינג Twitch. כמעט 11,000 עובדי טכנולוגיה פוטרו ב-63 חברות עד כה בשנת 2024, על פי נתונים מאת layoffs.fyi.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איביי - ספנה ששוקעת לאט ובבטחה
    עודד כפיר אדלר 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבים להמציא עצמם מחדש
    סגור