השוק

40 מיליון שקל: שר האוצר סמוטריץ' אישר את מתווה הסיוע הכלכלי

שר האוצר בצלאל סמורטיץ' אישר  את מתווה הסיוע הכלכלי לארגוני החברה האזרחית והמגזר השלישי. שר האוצר סמוטריץ: "מתווה הסיוע שאושר היום נועד להבטיח כי לארגונים אלו יהיו את הכלים לצלוח תקופה מאתגרת זו"

מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
היום (שני), הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על אישור מתווה הסיוע לארגוני החברה האזרחית והמגזר השלישי, אשר הכנסותיהם נפגעו קשות כתוצאה מהמלחמה הנוכחית. על פי המתווה, יוענק סיוע כספי לארגוני החברה האזרחית והמגזר השלישי בכדי לחזק ולייצב את פעילותם בעת הזו.
הסיוע הכספי שאותו אישר שר האוצר סמוטריץ', כולל חלוקת מענקים בגובה של 40 מיליון שקל, במטרה להעניק תמיכה במוסדות ציבור אשר מחזור הכנסותיהם פחת ביותר מ-25% ביחס למחזור חודשי ממוצע לשנת 2022, על אף סיוע כספי אשר הגיע מתרומות. מלבד זאת, אותו מענק יחולק גם לאלו אשר אינם זכאים או שבחרו שלא לקבל מענקים כספיים אחרים שהעניקה הממשלה.
מלבד זאת, מוסדות ציבור בעלי אישור ניהול תקין אשר בתוקף לשנת 2023 ואשר מחזור הפעילות שלהם הינו בהיקף של 300 אלף שקל ועד 400 מיליון שקל בשנה, זכאים לקבל את המענק הנוכחי.
מלבד זאת, על מוסדות הציבור לעמוד בקריטריון של עלות פעילותם בשנה שעברה אשר צריך לעמוד על לפחות 50% ממחזור הפעילות השנתי. מוסדות הציבור יוכלו להגיש את בקשות התמיכה בשלוש פעימות של החודשים האחרונים; נובמבר, אוקטובר ודצמבר.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' התייחס למתווה הנוכחי: "ארגוני החברה האזרחית והמגזר השלישי עומדים בחזית העשייה החברתית ומוכחים פעם אחר פעם, בעתות שגרה וחירום, את חשיבות פעילותם ואת התרומה הרבה שלהם לחוסן החברתי והאזרחי".
בהמשך, ציין שר האוצר כי מטרת המתווה בעלת חשיבות רבה בעת הזו: "מתווה הסיוע שאושר היום נועד להבטיח כי לארגונים אלו יהיו את הכלים לצלוח תקופה מאתגרת זו, וזאת במטרה להבטיח את רציפות פעילותם למען אזרחי ישראל לטווח ארוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה