השוק

המשקיעים הזרים משנים כיוון: בונים על שיקום ורוכשים שקלים

בבנק השוויצרי לומברד אודייר אומרים היום שלמרות שה ם היו שליליים עד עכשיו ביחס לשקל הם משנים את ההערכה ל"ניטרלית" מתוך אמונה שהמלחמה תיוותר מקומית ותתוחם בעזה בלבד
ניצן כהן |  1
שקל (צילום פלאש 90/ הדר יואביאן)
"לאחר שבסוף אוקטובר שער הדולר התקרב ל-4.10, הוא ירד אל מתחת ל-3.90. למרות שהיינו שליליים לגבי השקל בחלק ניכר מהשנה האחרונה, העמדה הנוכחית שלנו לגבי השקל הישראלי נחשבת לניטרלית כעת. שינוי זה מבוסס על האמונה שסביר להניח שהסכסוך בין ישראל לחמאס יישאר ברמה המקומית ולא יתפתח לחזיתות נוספות" כותבים היום כלכלני הבנק השוויצרי הוותיק לומברד אודייר ללקוחות שלהם.
לפני שנמשיך עם ההמלצה המעניינת של לומברד אודייר נסביר שמאז שפרצה המלחמה קרו מספר דברים שהביאו לשינוי כיוון במסחר במט"ח. בשלב הראשון היה זה בנק ישראל שהגיב מהר מאוד להתפתחויות וסיפק את הנזילות המתבקשת בשוק המט"ח כדי למנוע פניקה - והוא הצליח.

התהליך השני נוגע למלחמה ולהתפתחויות עד כה בחזיתות השונות. השלב החשוב הראשון בתחום הזה היה הגיבוי הבלתי מסויג של ארה"ב והבית הלבן לישראל, מה שהרגיע מהר מאוד, לפחות בשלב הזה ונקווה שכך זה יימשך, מפני ההתלקחות חזיתות נוספות.
השלב הששני הנוגע למלחמה היה התפקוד היוצא מן הכלל של הצבא במערכה והשלב הבא נוגע להנחות העבודה לפיהן לאחר המלחמה כנראה שהממשלה תתפרק או למצער המהפכה המשפטית תיזנח והציבוריות הישראלית תתפנה ללקק את פצעיה ואת פצעי המלחמה.
"בשלב זה מודל השווי ההוגן המשוער שלנו עומד על שער דולר בסביבות 3.80. למרות שהסכסוך מוסיף סיכון חדש למשוואה, נראה שגורם שלילי אחד - הרפורמה המשפטית, כבר לא משפיע על המצב.
"יתרה מכך, בנק ישראל מכר יתרות מטבע חוץ של 8.2 מיליארד דולר באוקטובר, שהם שליש מתוכנית ההתערבות המתוכננת של 30 מיליארד דולר המהווים כ-15% מיתרות המט"ח של המדינה. החמרה של הסכסוך תציף סיכונים לעמדה הניטרלית החדשה שלנו" כותבים הכלכלנים בלומברד אודייר.
נזכיר כי לומברד אודייר היא קבוצת בנקאות שוויצרית פרטית ועצמאית בבעלות שבעה שותפים מנהלים. הבנק נוסד לפני יותר מ-225 שנים ועבר בהצלחה 40 משברים פיננסיים. לומברד אודייר מתמחה בבנקאות פרטית ושירותי ניהול עושר בעזרת שמירה על נזילות גבוהה וסגנון השקעה קונסרבטיבי. ההון המנוהל של לומברד אודייר עומד על כ-348 מיליארד דולר. לבנק 26 נציגויות ב-23 מדינות, ביניהן ישראל, והוא מעסיק כ-2,790 עובדים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחרי שנחלש 10 אחוזים שינו דעתם (ל"ת)
    מייק מקיימן 11/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור