השוק

גוגל מפתיעה ומכה את התחזיות: הכנסות של 74.6 מיליארד דולר

חברת אלפבית עקפה את התחזיות לרבעון השני של 2023 ומציגה רווח נקי של 18.3 מיליארד דולר. ההכנסות מפלטפורמת הענן זינקו ב-28% ל-8 מיליארד דולר. סמנכ"לית הכספים רות פורת מונתה לנשיאה ומנהלת השקעות ראשית
מערכת ice | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, shutterstock)
אלפבית, החברה האם של גוגל, עלתה על הציפיות בתוצאות הרבעון השני שלה, בעקבות הביקוש לשירותי הענן שלה ועלייה מחודשת בהכנסות מפרסום. מניית החברה מזנקת ב-8% במסחר המאוחר.
אלפבית דיווחה על הכנסות של 74 מיליארד דולר ברבעון השני, מעל הערכות האנליסטים של 72.8 מיליארד דולר. הרווח הנקי של אלפבית ברבעון השני עלה ל-18.3 מיליארד דולר (או 1.44 דולר למניה) לעומת 16 מיליארד דולר (1.21 דולר למניה) בתקופה המקבילה אשתקד. זה היה מעבר לציפיות האנליסטים של 1.34 דולר למניה.
"המומנטום ברחבי החברה הניע את התוצאות שלנו ברבעון זה", אמר סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית וגוגל. "סיפקנו ביצועים מוצקים בחיפוש וב-YouTube וצמיחה חזקה מתמשכת בענן, שם אנו נשארים ממוקדים ביצירת ערך לטווח ארוך".
Google Cloud Platform, יחידת מחשוב הענן של החברה, מתחרה עם Amazon Web Services ו-Microsoft Azure. ברבעון השני רשמה זרוע מחשוב הענן רווח של 395 מיליון דולר, לעומת הפסד של 590 מיליון דולר בשנה הקודמת. ההכנסות מהיחידה עלו ב-28% ל-8 מיליארד דולר לעומת 6.3 מיליארד דולר בשנה הקודמת.
רוב ההכנסות של אלפבית מגיעות ממודעות גוגל. הכנסות הפרסום של גוגל, כולל חיפוש Google, מודעות YouTube ורשת גוגל, היו 58.1 מיליארד דולר ברבעון השני, בהשוואה ל-56.3 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, צמיחה של 3.3% ברבעון.
בינתיים, ההכנסות מהחיפוש של גוגל, העסק הגדול ביותר שלה, עלו ב-4.8% ל-42.6 מיליארד דולר ברבעון השני, ומכירות המודעות של YouTube עלו ב-4.4% ל-7.7 מיליארד דולר.
"אני ממש מרוצה מהאופן שבו YouTube מגדיל את הקהלים ומביא למעורבות מוגברת", אמר פיצ'אי, והוסיף כי ב-YouTube Shorts צופים כעת למעלה מ-2 מיליארד משתמשים מחוברים מדי חודש, לעומת 1.5 מיליארד רק לפני שנה. במהלך התקופה, Other Bets, הכוללת את עסקי המכוניות האוטונומיות, רשמה עלייה של 48% בהכנסות והגיעה ל-285 מיליון דולר.
נכון ל-30 ביוני 2023, מספר העובדים של אלפבית היה 181,798, לעומת 174,014 בשנת 2022. ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי רות פורת, סמנכ״לית הכספים של החברה, תקבל את התפקיד החדש שנוצר כנשיאה ומנהלת ההשקעות הראשית של אלפבית וגוגל, החל מה-1 בספטמבר. פורת תמשיך לכהן כסמנכ"לית כספים, כולל להוביל את תכנון ההון של החברה לשנת 2024 ולטווח ארוך, עד שיימצא לה יורש.
פורת, שנכנסה לתפקיד סמנכ"ל הכספים במאי 2015, היא סמנכ"ל הכספים הוותיק ביותר של החברה. בתפקידה החדש תהיה אחראית על ההשקעות של אלפבית ב-Other Bets, בשיתוף פעולה הדוק עם פיצ'אי, ועל השקעות החברה במדינות ובקהילות ברחבי העולם. היא גם תתמקד במעורבות עם קובעי מדיניות ורגולטורים בנוגע לתעסוקה, הזדמנויות כלכליות, תחרותיות והרחבת תשתיות.
"בתפקידה החדש, רות תחזק את שיתוף הפעולה שלנו עם קובעי המדיניות ותעצב את ההשקעות הארגוניות שלנו כך שתהיה לה השפעה כלכלית מרבית על אנשים וכלכלות ברחבי העולם", ציין פיצ'אי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה