השוק

אגד במהלך דרמטי: מדוע תחלק כחצי מיליארד שקל לבעלי המניות?

דירקטוריון אגד החליט לפני זמן קצר על מהלך התייעלות במבנה ההון של החברה, במסגרתו תפעל אגד לחלק סך של כ-500 מיליון שקל לבעלי המניות. שותפות קיסטון וקרנות המורים והגננות המחזיקה ב-60% ממניות אגד צפויה לקבל כ-300 מיליון שקל, בעוד חברי אגד יקבלו כ-200 מיליון שקל
מערכת ice |  1
אגד (צילום פלאש 90, פייסבוק/ אגד)
דירקטוריון אגד החליט לפני זמן קצר על מהלך התייעלות במבנה ההון של החברה, במסגרתו תפעל אגד לחלק סך של כ-500 מיליון שקל לבעלי המניות. שותפות קיסטון וקרנות המורים והגננות המחזיקה ב-60% ממניות אגד צפויה לקבל כ-300 מיליון שקל בעוד חברי אגד יקבלו כ-200 מיליון שקל מתוך החלוקה.
מחיר המימוש של אופציית המכר המוקנית לחברי אגד למכירת יתרת מניות אגד לשותפות קיסטון וקרנות המורים צפוי לקטון ולהתעדכן בהתאם. בכפוף לקבלת סכומי החלוקה, צפויה שותפות קיסטון וקרנות המורים והגננות לפרוע נתח מהחוב הבנקאי שנטלה במסגרת השלמת העסקה לרכישת האחזקות באגד, ולהקטין עלויות מימון ברמת השותפות. 
במסגרת התהליך תגיש אגד לביהמ"ש בקשה לאישור חלוקה שאינה מקיימת את מבחן הרווח, באמצעות משרד עורכי הדין גורניצקי – עוה"ד פנחס (פיני) רובין, יאיר שילוני וענבר בוינג'ו. אגד נדרשת להגיש את הבקשה לאור זאת שעל אף שסך העודפים החשבונאיים המשמעותי שבדוחותיה הכספיים השנתיים לשנת 2022, הינו בהיקף של כ-718 מיליון שקלים, עודפים אלו אינם מוגדרים כעודפים ראויים לחלוקה ולכן יש צורך באישור בית המשפט לחלוקה המבוקשת. 
הבקשה תוגש כשהיא נתמכת בחוות דעת כלכלית של פרופ' צבי וינר מהאוניברסיטה העברית ממנה עולה כי לאגד איתנות פיננסית משמעותית ביותר, העולה על סכום החלוקה המבוקש. וינר מציין את היציבות של אגד לאור חתימת הסכם ההפעלה עם המדינה, מה שמאפשר לאגד אופק הכנסות יציב עד לסוף שנת 2029, הון עצמי חשבונאי אשר עתיד לעמוד על מאות מיליוני שקלים, גם לאחר חלוקת הדיבידנד, נכסי נדל"ן עם שווי כלכלי גבוה משמעותית מהשווי בספרים וכן הלאה. עוד מוערך בחוות הדעת כי אגד צפויה לרשום בשנים הקרובות רווחים של מאות מיליוני שקלים כשלאורך השנים היא מגדילה את רווחיותה.
נבות בר, מנכ"ל קיסטון, מסר: "דירקטוריון אגד החל במהלך לייעל את מבנה ההון של אגד לטובת החברה וכלל בעלי מניותיה. בעת רכישת האחזקות באגד לקחה קיסטון בחשבון את איתנותה הפיננסיות של אגד, ואת היכולת לחלוקה משמעותית על-בסיס איתנותה הפיננסית וכושר פירעונה. בכפוף לאישור בית המשפט את ביצוע החלוקה והשלמת המהלכים הנדרשים בהובלת הנהלת אגד, אנו צפויים להקטין באופן משמעותי את עלויות המימון ברמת שותפות קיסטון-המורים והגננות, על ידי פירעון רכיב חוב שנלקח בריבית משתנה ולהקטין את עלות מימוש אופציית המכר המוקנית לחברי אגד".
עוד הוסיף כי "אנו בוחנים מהלכים נוספים, הן ברמת אגד והן ברמת קיסטון, על מנת לשכלל את מבנה ההון של אגד, להכין אותה לאתגרים העסקיים לפניה, לצמצם את עלויות החוב של שותפות קיסטון-המורים והגננות ולהיערך לשלב מימוש אופציית המכר של המייסדים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תפסיקו לערבב אותנו הנהגים
    דרור מפרדס חנה 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנחנו הנהגים השכירים שעובדים 30 שנה ויותר.. מה קיבלנו 1% מהכסף שהחברים קיבלו(לא ביקשנו 50% אבל לפחות 10% מהעיסקה). ביזיון..
    סגור