השוק

פועלים אקוויטי במו"מ לרכוש 20% מחברת נדל"ן ב-150 מיליון שקל

פועלים אקוויטי (לשעבר פועלים שוקי הון) זרוע ההשקעות הריאליות של בנק הפועלים מנהלת מגעים לרכישת נתח מחברת נדל"ן שבונה בצפון; החברה מקדמת פעילות התחדשות עירונית והכסף, ככל שתושלם העסקה, יוזרם לתוך החברה
ניצן כהן | 
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום גדי דגון, פלאש 90/ יוסי אלוני)
פועלים אקוויטי, לשעבר פועלים שוקי הון, מנהלת מגעים לרכישת 20% מחברת הנדל"ן בראל בכ-150 מיליון שקל. בראל היא חברה פרטית שטוענת כי היא בונה אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ, טענה שנבחנת כעת בבנק הפועלים. יחד עם זאת החברה מנהלת פעילות התחדשות עירונית שהיא יותר קורצת לבנק.
קובי שלום, מי שמנהל את פועלים אקוויטי, בונה את העסקה כך שכל הכסף שיושקע, ככל שיושקע, בחברה יכנס לקופתה וזה משמעותי בעולמות של חברות פרטיות שטוענות ומציגות מצגים שונים ומשונים וקיים חשש כי כסף של הבנק יתגלגל לכיסים פרטיים. שלום בתבונה רבה, מתנה את העסקה בהזרמת כל הכסף לקופת החברה כך שתשמש אותה לפיתוח עסקיה.

חברת בראל מחפשת כבר תקופה משקיע פרטי או מוסדי שיזרים לה כסף לפיתוח עסקיה ובין הפניות התבצעה פניה לבנק הפועלים שמכיר היטב את עולם הנדל"ן ויכול לתמחר אותו כמו שצריך.
בשל העובדה כי שוק הנדל"ן נמצא כעת בתקופת חוסר ודאות שתכליתו ריבית עולה, אינפלציה עולה, ירידה ביכולת הקניה של הציבור ה רחב אל מול קשיים בהשגת מימון הרי שבנק הפועלים הוא כתובת מצוינת לתהליך הזה. כאן המקום לציין ולהדגיש שוב שהתנאים כרגע שמציב הבנק לעסקה כוללים תנאי קשיח ומשמעותי של הזרמת מלוא ההשקעה לתוך החברה כדי למנוע מצב בו הכסף שיועד לפיתוח עסקיה יזרום, כאמור, לכיסים פרטיים של בעלי שליטה בחברות פרטיות.
באופן עקרוני פועלים אקוויטי אוהבים את נושא ההתחדשות העירונית מסיבות ברורות ששם רמת הסיכון נמוכה יותר. בשנה שעברה השקיע זרוע ההשקעות הריאליות של הפועלים 115 מיליון שקל בחברת אקוסיטי אחת מחברות ההתחדשות העירונית היותר מעניינות.
קובי שלום הפך את פועלים אקוויטי לחברת השקעות ריאליות משמעותית בכלכלה הישראלית תוך שהוא נוקט במדיניות זהירה ושמרנית וזה מצוין כשאנחנו מדברים על עולמות הבנקאות השמרניים. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הניבה פועלים אקוויטי לבנק הפועלים רווח של כמעט 100 מיליון שקל, פחות ממחצית מהרווחים שהניבה החברה המתחרה של לאומי אבל כאן צריך לזכור שלאומי פרטנרס היא וותיקה יותר מפועלים אקוויטי שעוברת כאמור תהליך מעניין מאוד בשנתיים האחרונות תחת קובי שלום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה