השוק

קסטרו-הודיס עברה מרווח להפסד של עשרות מיליוני שקלים

קבוצת האופנה פרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2022, שמשקפים קריסה של הפסד נקי של כ-26 מיליון שקלים, זאת לעומת רווח נקי של כ-15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כשבחברה תולים את הדו"ח הכושל בגל האומיקרון שהוביל לירידה במכירות
מערכת ice |  1
רון רוטר (צילום אביב חופי, ויקיפדיה)
קבוצת האופנה קסטרו – הודיס פרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2022, שמלמדים על הפסד של עשרות מיליוני שקלים בהשוואה לדו"ח ברבעון המקביל בשנה שעברה. 
הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון לשנת 2022 צמחו בכ-15% לכ-302 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-263 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לפי החברה, הגידול בהכנסות נובע בעיקר מפתיחת חנויות חדשות והן מהעובדה שבתקפה המקבילה היו סגורות חנויות החברה במהלך מרבית הרבעון (כ-51 ימים עד 21.2.21).
הרווח הגולמי ברבעון הראשון לשנת 2022 צמח בכ-6.6% לכ-160.3מיליון שקל (53.1% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-150.3 מיליון שקל (57.2% מהמחזור) ברבעון המקביל בשנת 2021.
לטענת הקבוצה, הקיטון בשיעור הרווחיות הגולמית נובע בעיקר מהתייקרות עלויות השילוח והשפעת תנודתיות מזג אויר חריג אשר עיכב את מכירות עונת הקיץ ברבעון הראשון של שנת 2022 לעומת הרבעון הראשון של 2021.
ההפסד התפעולי ברבעון הראשון לשנת 2022 הסתכם בכ-26.9 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-25.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לפי הקבוצה, המעבר להפסד תפעולי נובע מירידה במכירות של החנויות הזהות, בשיעור הרווח הגולמי וכן מהשפעת הסגר ברבעון המקביל אשתקד, במהלכו חנויות הקבוצה היו סגורות במהלך מרבית הרבעון ובשל כך לא התהוו חלק מההוצאות, כגון: שכר עבודה ישיר, הוצאות שכירות, עמלות זכיינים וכדומה.
ההפסד ברבעון הראשון לשנת 2022 הסתכם בכ-26.1 מיליון שקל לעומת רווח של כ-15.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. נכון ליום 31.3.2022 עמדו יתרות המזומנים ושווי המזומנים של הקבוצה על סך של כ-248 מיליון שקל. נכון למועד פרסום הדוח מונה רשת חנויות הקבוצה 358 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 9 חנויות ודוכנים בחו"ל. מועדון הלקוחות של הקבוצה נכון להיום מונה למעלה מ-900 אלף חברים.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס אמר: "תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2022 הושפעו באופן מהותי מגל האומיקרון בחודשים ינואר ופברואר, ומגל הקור בחודש מרץ שהאריך את תקופת החורף במקביל להשקת קולקציות הקיץ בחודש זה. אלה השפיעו באופן ישיר בעיקר על תחום אופנת ההלבשה. בתקופה זו, כלל השוק הושפע גם מהמגבלות השונות שהביאו לירידה משמעותית בכמות המבקרים במרכזי הקניות.
"חרף האמור לעיל, עיתוי חג הפסח בחודש אפריל בשנת 2022, בדומה לשנת 2019 ובשונה משנת2021  בה הוא חל בחודש מרץ, הביא לגידול משמעותי במכירות. בחודש אפריל בלבד, גדלו המכירות בחנויות הזהות לעומת אפריל 2021 במגזר אופנת ההלבשה, מגזר אביזרי האופנה ומגזר טיפוח וקוסמטיקה בכ-25%, 11% ו-17%, בהתאמה. הגידול במכירות בחודש אפריל 2022 תרם לרווח תפעולי ורווח נקי משמעותיים"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלוואי יפשטו רגל מה יותר מהר
    הרץ מרשלץ 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה שלקחה לתושבי ראשון לציון את ההיסטוריה פשע יקב ראשון לציון לא ימחק למחוק היסטוריה עבור בצע כסף לא רוצים מגדלים ביקב
    סגור