השוק

IBI מסתבך עם סוכנות נטו: האם הסכסוך הענק יגיע לבית המשפט?

המשבר בין בית ההשקעות IBI לבין סוכנות נטו מחריף: הנהלת הסוכנות שיגרה מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים לבית ההשקעות IBI ולסוכנות הביטוח "ארבע עונות" שבשליטתה. "צר לנו כי בעלי השליטה בנטו בחרו לירוק לבאר ממנה שתו", אמרו בIBI | כל הפרטים

מערכת ice |  1
דייב לובצקי IBI (צילום יחצ/ אילן בשור, shutterstock)
מתיחות שיא נרשמת בין בית ההשקעות IBI לבין סוכנות נטו. על פי הדיווח של אתר החדשות "כלכליסט", הנהלת הסוכנות שיגרה לבית ההשקעות ולסוכנות הביטוח "ארבע עונות" שבשליטתה (65%) מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים.
על פי הדיווח של כלכליסט, הנהלת סוכנות נטו מציינת כי בית ההשקעות IBI הטעה את המשקיעים במידע שהציג באוגוסט 2023. המידע שנמסר מטעם בית ההשקעות, כך על פי טענת הסוכנות, התקשר לעסקה שנחתמה בין IBI  לנטו. 
במהלך העסקה שנחתמה, בית ההשקעות IBI רכש שיעור של 30% מההכנסות השנתיות העתידיות של הסוכנות משנת 2023 עד 2025, זאת בתמורה ל-30 מיליון שקל ותשלומים נוספים שישולמו בהמשך בהתאם להיקף ההכנסות שסוכנות נטו תציג. 
כזכור, בשנת 2023 בית ההשקעות IBI וסוכנות "ארבע עונות" חתמו עם סוכנות נטו, אשר נשלטת על ידי עידן כץ המחזיק ב-32% ממניותיה ועל ידי אילן בן ישי המחזיק ב-28% ממניותיה, על הסכם שיתוף פעולה מיוחד.
מטרת השותפות האסטרטגית הייתה אמורה להוביל להקמת זרוע הפצה למוצרי ביטוח והשקעות. על פי הדיווחים, אותו מהלך מעניין אף היה אמור להגיע להיקף של עד 40 מיליארד שקל, אך מאז קיום החתימה מצבה הכלכלי של סוכנות נטו הדרדר. 
על פי כלכליסט, הקשיים הפיננסיים אליהם נקלעה סוכנות נטו מתקשרים למעורבותה בפרשת וולת'סטון. בית ההשקעות וולת'סטון עסק בשנתיים האחרונות בשיווק ללקוחות וקיום השקעות לא סחירות בנדל"ן. 
אולם, במהלך הזמן, בית ההשקעות המצוין נקלע לקשיים שונים, דבר שהוביל לחובות בסך של מאות מיליוני שקלים למשיקיעים שלו. סוכנות נטו החזיקה בחצי מבית ההשקעות והיא בחרה בשנה האחרונה לקנות את הזכויות של המשקיעים בפרויקטים שהתעכבו. כלומר, הסוכנות רכשה את זכויות המשקיעים בהיקף של 50 מיליון שקל. 
עורך הדין של סוכנות נטו מציין במכתבו כי בכירי בית ההשקעות IBI סוכנות "ארבע עונות" הבחינו בקשיים הכלכליים שיש לסוכנות. בעקבות כך, סוכנות ארבע העונות עצרה את התשלומים של נטו מחודש אוגוסט ואף הצליחה לשכנע סוכנים שעבדו בחברה לעבור לשורותיה.  לצד זאת, צוין במכתב כי סוכנו בכירי IBI וארבע עונות שידלו את סוכני נטו לעזוב את החברה, תוך שהם מציגים בפניהם מצג כזב בנוגע למצבה של הסוכנות. 
מ- IBI בית השקעות וארבע עונות נמסר: "צר לנו כי בעלי השליטה בנטו בחרו לירוק לבאר ממנה שתו במהלך השנה האחרונה. IBI תמשיך לעמוד על זכויותיהם של סוכני נטו אם כי לצערנו, נראה כי בהמשך הדרך נאלץ לעשות זאת לבדנו. אנו בוחרים שלא להגיב לטענות העולות במכתב. מובן לנו כי צל החקירה הפלילית המרחף מעל בעלי השליטה בנטו,  התביעה הייצוגית, פרשת וולת'סטון והמצב הכלכלי אליו הם הביאו את החברה כתוצאה מניהולם הכושל מביאים אותם לתגובות שאינן רציונאליות, ואנו בוחרים שלא לשפוט אותם בשעה קשה זו. אנו מלאי תקווה שהם ימצאו דרך לצלוח את המשבר בו הם שרויים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כדאי לא להשקיע שם כי
    בית השקעות נכלולי 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקבלו עקיצה
    סגור