דיגיטל וטק

אילון מאסק יוצא נגד מנכ"ל דיסני: "צריך לפטר אותו"

איש העסקים אילון מאסק, זעם לאחר החלטת חברת הענק דיסני, להפסיק לפרסם ב-X ויצא בשורה של ציוץ ברשת החברתית שבבעלותו על מנכ"ל החברה בוב איגר ואמר אמר כי "צריך להיות מפוטר לאלתר"

מערכת ice | 
מאסק בצרות (צילום shutterstock, יוטיוב/ Real Time with Bill Maher)
איש העסקים אילון מאסק, התפרץ בפומבי בפעם השנייה על מנכ"ל וולט דיסני, בוב איגר, והגביר את הביקורת שהוא מעביר על החלטת חברת הענק להצטרף לחרם פרסומי על פלטפורמת המדיה החברתית בבעלותו. מאסק צייץ בחשבון שלו ב-X (טוויטר לשעבר) על איגר כי: "וולט דיסני מתהפך בקברו על מה שבוב עשה לחברה שלו, בוב צריך להיות מפוטר לאלתר".
ההערות מגיעות לאחר שדיסני, יחד עם חברות אחרות, השהתה את הוצאות הפרסום שלהם ב-X, לשעבר טוויטר, בעקבות תמיכה של מאסק בהתבטאויות אנטישמיות באתר. דיסני היה אחד המפרסמים הגדולים ביותר ב-X.
"למפרסמים יש הרבה אפשרויות היכן לבזבז את כספי השיווק שלהם, וטוויטר/X היא בהחלט לא פלטפורמת פרסום חובה, היא מעולם לא הייתה", אמר ריץ' גרינפילד, אנליסט מדיה ב-LightShed Partners. "מותגים רוצים לקבל אמון בניהול, במנהיגות ובבטיחות המותג, וקשה לראות כיצד תקיפת אחד המנכ"לים המוערכים בעולם משיגה עוד יותר את המטרה הזו".
 
בסדרה של פוסטים ביום חמישי, נראה כי המנכ"ל של טסלה התייחס לביצועי הקופות של כמה סרטים אחרונים של דיסני, ואמר שאיגר "מפיל יותר פצצות מ-B-52". דיסני סירבו להגיב.
 
מאסק התייחס גם לתביעה בניו מקסיקו בטענה שתוכן מפייסבוק ואינסטגרם אפשר התעללות מינית בילדים וסחר. "למה לא להחרים מפרסמים, בוב איגר?" מאסק כתב ב-X. "אתה מאשר את החומר הזה!" שגיאת האיות של שם המשפחה של איגר הייתה של מאסק.
קבוצת כלב השמירה הליברלית Media Matters for America דיווחה לאחרונה כי מודעות ב-X עבור Apple Inc., International Business Machines Corp. ו-Oracle Corp. פועלות לצד תוכן פרו-נאצי. מאסק תבע את הקבוצה.
במהלך הופעה בפסגת DealBook של הניו יורק טיימס בשבוע שעבר, אמר מאסק שמפרסמים ניסו לסחוט אותו. הוא ייחד את איגר, שהופיע באותו אירוע. תחת מאסק, X הפך למוצר פחות רצוי עבור מפרסמים עתידיים, לפי ג'ושוע טאקר, פרופסור לפוליטיקה ומנהל משותף של המרכז למדיה חברתית ופוליטיקה באוניברסיטת ניו יורק.
טאקר אמר כי: "יש כאן אירוניה מעניינת שמאסק, שטוען שקנה את טוויטר כדי להפוך אותה לפלטפורמת חופש ביטוי, מתעצבן כשאחרים מפעילים את חופש הדיבור שלהם כדי להרחיק את עצמם מהפעולות שלו או של החברה שלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה