דיגיטל וטק

מהפכת הבינה המלאכותית: IBM תכשיר בחינם 2 מיליון אנשים

סגנית נשיא ענקית המחשוב: "מיומנויות בינה מלאכותית חיוניות לכוח העבודה של המחר". התחייבה לסייע עד 2026 בצמצום הפער העולמי, באמצעות שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות וגופי הכשרה מקצועית שיעניקו קורסים ללא תשלום 
מערכת ice | 
בינה מלאכותית AI (צילום shutterstock)
על מנת לסייע בצמצום הפער העולמי במיומנויות הבינה המלאכותית, הודיעה ענקית המחשוב IBM על התחייבות להכשיר שני מיליון לומדים בבינה מלאכותית עד סוף 2026, תוך התמקדות באוכלוסיות הסובלות מתת-ייצוג בתעשיית ההייטק העולמית.
כדי לעמוד ביעד זה בקנה מידה עולמי, תרחיב IBM את שיתופי הפעולה עם אוניברסיטאות, עמותות וארגונים לא-ממשלתיים המכשירים בוגרים, ותרחיב את היצע ההכשרות והקורסים הזמינים בחינם על גבי פלטפורמת ההכשרה המקצועית IBM SkillsBuild. הפלטפורמה הפתוחה תציע יותר קורסים בחינם כדי לאפשר ליותר לומדים לסלול לעצמם קריירה בבינה מלאכותית, ולקבל גישה למשרות טכנולוגיות מבוקשות.

"מיומנויות בינה מלאכותית יהיו חיוניות לכוח העבודה של המחר", אמרה ג'סטינה ניקסון-סיינטיל, סגנית נשיא ב-IBM לנושאים חברתיים. "זאת הסיבה שאנו משקיעים בהכשרת בינה מלאכותית, מתחייבים להגיע לשני מיליון לומדים תוך שלוש שנים, ולהרחיב את פלטפורמת ההכשרה המקוונת SkillsBuild ושיתופי הפעולה עם אוניברסיטאות וגופי הכשרה מקצועית ברחבי העולם".
במחקר שנערך לאחרונה ע"י מכון IBM Institute of Business Value, העריכו מנהלים כי יישום יכולות בינה מלאכותית ואוטומציה בארגוניהם יצריך הכשרה מחדש של כ-40% מכוח העבודה על פני שלוש שנים, בעיקר בקרב עובדים ועובדות בתפקידים זוטרים. המחקר מחזק את ההערכה כי המשך הטמעת יכולות בינה מלאכותית יוצרת בארגונים מייצרת תפקידים חדשים ומעודדת רכישת מיומנויות מבוקשות.
כבר כיום IBM משתפת פעולה עם אוניברסיטאות מסביב לעולם כדי לבסס יכולת רחבה של הכשרות בתחום הבינה המלאכותית, תוך מינוף רשת המומחים הגלובלית של החברה. במסגרת ההתחייבות תנגיש IBM לסגלי המרצים באוניברסיטאות מידע, חומרי לימוד, הרצאות, כלים ושיטות כדי לייצר חוויית לימודים סוחפת, ותשיק קורסים שבסיומם תוענק ללומדים תעודה המוכרת ע"י מעסיקים פוטנציאליים.

צילום: באדיבות IBM
בנוסף לכלים עבור המרצים באוניברסיטאות, תציע IBM גם כלים ללימוד עצמי בקורסים מקוונים וגמישים בנושאי בינה מלאכותית וטכנולוגיות קוד פתוח על גבי פלטפורמת IBM SkillsBuild. הפלפורמה תרחיב כעת את היצע הקורסים המקוונים שלה ביסודות הבינה המלאכותית ולמידת מכונה, פיתוח צ'אטבוטים ונושאים חיוניים כמו אתיקה בבינה מלאכותית, שיפור שירות באמצעות בינה מלאכותית ובינה מלאכותית יוצרת.  קורסים אלה יוצעו כולם בחינם ללומדים ברחבי העולם.
הגרסה הפתוחה של IBM SkillsBuild מציעה למעלה מאלף קורסים ב-20 שפות בנושאי בינה מלאכותית, אבטחת סייבר, ניתוח נתונים, מחשוב ענן ודיסציפלינות טכניות רבות אחרות, כמו חשיבה עיצובית ומיומנויות "רכות" כמו פרזנטציה, הכשרת מנהלים ועוד. כמו כן מציעה הפלטפורמה סדנאות, שיחות עם מומחים, מאמנים ומנטורים של IBM, למידה מבוססת פרויקטים וגישה לתוכנות של IBM. המשתתפים יכולים לקבל בסיום הקורסים אישורים דיגיטליים ממותגי IBM המוכרים על ידי מעסיקים פוטנציאליים בשוק.
פער המיומנויות במקצועות הטכנולוגיים מהווה מכשול עיקרי ליישום מוצלח של בינה מלאכותית ודיגיטליזציה במגזרים שונים של התעשייה העולמית. מחקרים שונים מעידים כי דווקא בקהילות ואוכלוסיות הסובלות מתת-ייצוג היסטורי בתעשייה הטכנולוגית, פער מיומנויות זה אף גדול יותר.
המהלך של IBM הוא חלק מההתחייבות הקיימת שלה להכשיר 30 מיליון אנשים במקצועות העתיד עד 2030, במטרה לתת מענה לצרכים הדחופים העומדים בפני כוח העבודה של היום. מאז 2021, למעלה מ-7 מיליון לומדים נרשמו לקורסים של IBM.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה