דיגיטל וטק

חברת IBM תקפיא גיוס אלפי עובדים: "יוחלפו ע"י בינה מלאכותית"

ארווינד קרישנה, מנכ"ל IBM, חשף כי החברה מתכוונת להקפיא גיוסים של כ-7,800 עובדים, שלהערכתה ניתן יהיה להחליפם בשנים הקרובות בבינה מלאכותית
מערכת ice | 
בנין IBM (צילום ויקיפדיה)
ארווינד קרישנה, מנכ"ל IBM, חשף בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות בלומברג כי החברה מתכוונת להקפיא גיוסים של כ-7,800 עובדים, שלהערכתה ניתן יהיה להחליפם בשנים הקרובות בבינה מלאכותית.
קרישנה חשף כי הגיוסים של העובדים כאמור יוקפאו, בעיקר במחלקות האחוריות, כמו משאבי אנוש למשל, שם פחות נפגשים פנים מול פנים עם לקוחות. קרישנה טוען כי ניתן יהיה להחליף 30% מהתפקידים שלא דורשים פגישות עם לקוחות על ידי בינה מלאכותית בתוך חמש שנים. הנתון הזה שווה ערך לכ-7,800 משרות, שהם כ-3% מכלל כוח האדם של החברה שמעסיקה 260 אלף עובדים ברחבי העולם.
עוד ציין כי משמעות הדבר לא אומרת שיפטרו את אותם העובדים, או חלק מהם מאותן מחלקות, אלא רק עובדים פוטנציאליים. כזכור, לאחרונה הוציאה החברה דוחות לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2023, בהם הציגה הכנסות של 14.25 מיליארד דולר. מדובר על הכנסות הנמוכות מצפי האנליסטים במאה מיליון דולר. כמו כן, ב-IBM רשמו רווח מתואם של 1.36 דולר למניה, לעומת צפי נמוך של האנליסטים בוול סטריט שחזו כי הרווח המתואם יהיה 1.26 דולר למניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה