דיגיטל וטק

מתקפת סייבר ענקית על אתרים בישראל: דרמת הענק נחשפת

שורה של אוניברסיטאות בישראל חוו מתקפת סייבר שגרמה לאתרים שלהן ליפול לזמן קצר. מי שעומדת מאחורי ההתקפה היא ככל הנראה קבוצת ההאקרים "אנונימוס סודן" שפועלת בעיקר נגד יעדים ישראליים. כמו כן, נודע על שורה של אתרים בארץ שקרסו בעקבות מתקפת סייבר שבוצעה מתחת לראדר
מערכת ice |  1
האקר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
שורה של אוניברסיטאות בישראל חוו הבוקר (שלישי) מתקפת סייבר שגרמה לאתרים שלהן ליפול לזמן קצר. מי שעומדת מאחורי ההתקפה היא ככל הנראה קבוצת ההאקרים "אנונימוס סודן" שפועלת בעיקר נגד יעדים ישראליים.
אתרי האוניברסיטאות העברית, תל־אביב, בר־אילן, חיפה וגם של מכון ויצמן נפלו לזמן קצר, והם חוזרים בהדרגה לרשת. נוסף על כך, נודע כי המתקפה הנוכחית,מצטרפת למתקפות נוספות שמתרחשות בימים האחרונים מאחורי הקלעים על אתרים נוספים בישראל.
ליאור פרנקל, יו"ר פורום הסייבר באיגוד ההיי-טק הישראלי ומנכ"ל ויזם חברת ווטרפול סקיוריטי: "התקפות מסוג זה הן חלק ממערכה נרחבת המכונה 'OPISRAEL' אשר מתרחשת בכל שנה בתקופת יום העצמאות. אומנם לרוב המטרה היא הפלת אתרי אינטרנט, אך לעיתים ההתקפות מכוונות גם לפגיעה בפעילות עסקית ולשיבוש תהליכי ייצור".
עוד הוסיף פרנקל כי "פורום הסייבר באיגוד ההיי-טק הישראלי קיבל מספר פניות בימים האחרונים לגבי תקיפות סייבר על חברות יצרניות, ואת חלקן ניתן לייחס לתקופה הזו בשנה. אנו פועלים תמיד, ועוד יותר בתקופה זו על מנת לסייע למגזר היצרני והתעשייתי בארץ בהעלאת רמת המוגנות והמוכנות להתקפות סייבר".
ממחב"א (מרכז החישובים הבין אוניברסיטאי) נמסר: "הייתה התקפת ddos משמעותית על רשתות התקשורת האקדמיות, משעות הבוקר המאוחרות. צוות התקשורת של מחב"א טיפל במתקפה ונכון לעכשיו העבודה בישראל חזרה להיות תקינה והעבודה מחו"ל חסומה באופן חלקי. הטיפול בשחרור החסימה יושלם בימים הקרובים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מסתבר
    אבשלום 04/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסתבר שזה לא עוזר שמצטרפים לטרור
    סגור