דיגיטל וטק

האייפונים הבאים יגיעו עם שקע חדש, אבל באותה מהירות

השקע המיוחד שדורש כבל שאושר על ידי אפל יוחלף בשנה הבאה בכבל הסטנדרטי שמטעין את כל המכשירים האחרים היום – אבל החברה תאט אותו בכוונה כדי לטעון שהשינוי לא הועיל לצרכנים

יאיר מור |  3
מטענים (צילום pexels)
הברק כבר לא מבריק: מכשירי סדרת אייפון 15 יגיעו ללא השקע הקנייני שליווה אותם בעשור האחרון, Lightning, ויחליפו אותו בשקע בתקן USB Type-C, הידוע בקיצור כ-USB-C. כך אישר אתמול (חמישי) פעם נוספת מינג-צ'י קו, האנליסט שצפה בשנים האחרונות כמעט כל מהלך של אפל על בסיס שיחותיו עם מקורות בחברות שמספקות לה רכיבים.
לפי סדרת ציוצים שהעלה קו לטוויטר, אייפון 15 יגיע עם השקע החדש – אך בתוספת קאץ' מרגיז: רק בדגמי פרו ופרו מקס הוא יתמוך בתקן USB 3.2, המאפשר מהירויות העברה גבוהות, בעוד אייפון 15 הרגיל (ואייפון 15 פלוס, אם אפל בכלל תשיק כזה לאחר מה שמצטייר ככישלון מוחלט של אייפון 14 פלוס) יגיע אמנם עם השקע החדש, אך עם תמיכה בהעברת נתונים בתקן USB 2.0 בלבד.
 
קו ציין כי לא מדובר בבשורה ממש רעה, מכיוון שתקן USB 2.0 תואם למהירות ההעברה שבה תמך שקע ה-Lightning של אפל – אך הדבר מדגיש עד כמה צבועה אפל. רק לפני מספר שבועות טען גרג ג'וזוויאק מאפל כי החברה תחליף את השקע באייפון משום שהאיחוד האירופי מחייב אותה, אך טען בלהט כי הלקוחות יפסידו מכך, שכן USB איטי יותר מ-Lightning. כעת אפילו האדם שמכיר את אפל טוב יותר מכל חברה אחרת רומז שמדובר בשקר גס, וכי כדי לכסות על העובדה הזו המכשירים הזולים יזכו לשקע מיושן אף יותר, רק כדי שהשדרוג שנכפה על אפל לא יועיל לצרכנים שיבחרו לקנות את המכשירים הזולים יחסית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מי בכלל מעביר מידע דרך השקע הנל? (ל"ת)
    רופרט עומר 11/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יש מכשירים שהגיעו למהירות,הטענה של 200w ב USB
    אאא 11/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם שטויות, האייפון 14 פרו מקס מטעין ב 25w.
    סגור
  • 1.
    .
    . 11/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם הם יעשו את זה באותו מהירות כמו עכשיו זה כן יעזור בגלל שרב המכשירים היום משתמשים בטייפ סי אז לא יהיה צריך להיות מטענים שונים לכל דבר
    סגור