תרבות ופנאי

אוטו-גלידה ומחזה בעירום: מה קרה לכוכבי "הארי פוטר"?

13 שנה עברו מאז יציאת הסרט האחרון בסדרת "הארי פוטר" שמבוסס על הספרים של ג'יי קיי רולינג. לכבוד יום הולדתו של הדמות המשקפופרית הכי מפורסמת חזרנו לסרטים שוברי הקופות ובדקנו איפה נמצאים הכוכבים שלה היום
אפרת קרסנר | 
אמה ווטסון, דניאל רדקליף ורופרט גרינט (צילום shutterstock, יוטיוב/ harry potter)
בשנת 2001 התקיימה הבכורה של "הארי פוטר ואבן החכמים", העיבוד הקולנועי של הספר המצליח באותו השם מאת הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג. לא ידענו אז שצפויים להיכתב ספרים נוספים ושמדובר ככל הנראה בסדרת הספרים והסרטים מהמצליחות בהיסטוריה.
 
("הארי פוטר ואבן החכמים". הסרט הראשון בסדרה שהיה עיבוד לספר המצליח והנמכר בתחילת שנות האלפיים)
הסרט האחרון בסדרה, שבעצם משקף את הספר האחרון וחולק ל-2 חלקים, "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 2", נכנס גם לרשימת הסרטים הכי מרוויחים בקולנוע וכיום הוא מדורג במקום ה-19 בטבלה. ברשימת סדרות ומותגי הקולנוע הכי מרוויחים נמצאת סדרת הסרטים כולה בדירוג הרביעי בטבלה.
כשההפקות על הסרטים החלו השחקנים שלה היו ילדים והיום כל כוכבי הסרטים חצו את גיל 30. לכבוד יום ההולדת של הארי פוטר שהתקיימה השבוע ב-31.7 בדקנו איפה נמצאים דניאל רדקליף (הארי פוטר), אמה ווסטון (הרמיוני ג'ריינג'ר) ורופרט גרינט (רון וויזלי) היום.
 
(אבולוציית כוכבי סדרת הסרטים "הארי פוטר" משנת 2001 עד שנת 2011. התבגרו מול הצופים)
דניאל רדקליף היה בן 12, אמה ווטסון בת 11 ורופרט גרינט בן 13 כשהשלושה הפציעו בסרט הבכורה שיצא בשנת 2001. הם עברו עשור בו כיכבו ב-8 סרטים והתבגרו ממש מול עיני הצופים, כך שהסרט האחרון היה מרגש מאוד עבורם כשחקנים, כי הם נאלצו להיפרד מהדמויות שמאוד מזוהות איתם. הפרימרייה לסרט האחרון בלונדון הועברה בשידור חי ביוטיוב מכיוון שהייתה נחשב למאורע פרידה רשמי מהפרנצ'ייז הכי מצליח של השנים האחרונות בקולנוע.
 
(מבחן הנעורים של כוכבי הארי פוטר - האם העבודה על הסט גנבה מהם את הנעורים?)
דניאל רדקליף נבחן לתפקיד בזכות הקשרים של הוריו בתעשייה. בזמן שהיה בן 10 הלכו רדקליף ואביו לצפות במחזה, שם פגשו את התסריטאי שעיבד את הספר "הארי פוטר ואבן החכמים" לסרט וביקש ממנו להגיע לאודישן, בתחילה הוריו לא רצו כי הסרטים היו אמורים להצטלם בארה"ב אך לבסוף הסכימו שהוצע להם שהסרט יצטלם בבריטניה. בזכות תפקידו כ"הארי פוטר" רדקליף הפך לאחד השחקנים המרוויחים ביותר בעולם בזמן צילומי סדרת הסרטים, וזכה לתהילה בין-לאומית ולסיקור חיובי בתקשורת על תפקידו.
אבל הדמות הזאת היא עדיין נחשבת לדמות שהכי מזוהה איתו, גם יותר מעשור לאחר יציאת הסרט האחרון בסדרה. גם במשך שנות כיכובו כ"הארי פוטר" כשהסרטים עדיין רצים בבתי הקולנוע, ניסה רדקליף את מזלו בתפקידים שונים.
בשנת 2007, אותה שנה בא יצא הסרט החמישי "הארי פוטר ועוף החול" כיכב רדקליף במחזה "אקווס" שמספר על צעיר שיש לו משיכה פתולוגית לסוסים והכילה גם סצינות שכללו עירום על הבמה, ייתכן ועשה זאת דווקא כי רצה להתרחק כמה שאפשר מדמותו של הילד הקוסם שכולם אוהבים. רדקליף השתתף בלא מעט סרטי קולנוע אחרים, אך דווקא על תפקידיו בתיאטרון הוא זכה בפרסים רבים. בשנה האחרונה זכה בפרס טוני על תפקידו 
בגרסה המחודשת של המחזמר Merrily We Roll Along.
אנחנו זוכרים אותו בתור הילד הממושקף, ואפילו במסיבת העיתונאים הראשונה שבה הוצגו רדקליף, ווטסון וגרינט לציבור רדקליף הרכיב משקפיים למרות שהוא עצמו אינו זקוק להם. זאת היתה הפעם הראשונה והאחרונה שהוא הרכיב משקפיים שלא לצורך תפקיד בסרט או סדרה. כנראה הפקת הסרט הראשון רצתה לשכנע את העיתונאים שרדקליף מאוד דומה להארי פוטר ולכן הוא נאלץ לעשות זאת, שמחים כמובן שזה לא קרה יותר.
במסגרת קידום הסרט הראשון נשלח רדקליף להתראיין בתכניות טלוויזיה רבות, בהן גם תכנית האירוח הלילית של הקומיקאי דיוויד לטרמן. רדקליף סיפר שמוקדם יותר הוא התארח ב-TRL ב-MTV, תוכנית האירוח המוכרת של ערוץ המוזיקה, ופגש שם בחורה שלבשה מגבת והחזיקה שלט "שום דבר לא יפריד ביני ובין הארי פוטר". לטרמן חייך ואמר לשחקן הצעיר כי הוא כאילו "אחד מהביטלס" ברמת הפופולריות וההיסטריה סביבו.
 
(שום דבר לא יפריד ביני לבין הארי פוטר. דניאל רדקליף בשנת 2001 אצל דיוויד לטרמן)
במהלך השנה האחרונה התארח רדקליף בתכנית האירוח של הזמרת קלי קלרקסון וסיפר כי ילדים רבים מתאכזבים לפגוש אותו כי מגלים שהוא זקן. "מה קרה לך?", אמר רדקליף וגרם למגישה להתפקע מצחוק. רדקליף התבגר אמנם אבל בניגוד לילדים שחקנים אחרים, יחסית הצליח לשמור על תדמית מתונה ללא יותר מדי שערוריות ואפילו נשאר בתחום המשחק. כיום הוא נשוי ואבא לילד.
הסיפור עם אמה ווטסון, שמגלמת את הרמיוני גריינג'ר בסדרת הסרטים קצת שונה, היא עברה אודישנים רבים עד שנבחרה והוריה לא היו מקושרים לאף אחד בתעשייה. את כישרונה זיהו בבית הספר שלה, שם נתנו לה לשחק בהצגות רבות. כאשר ציידי כישרונות הגיעו לבית ספרה לבחון תלמידות שאולי יתאימה לתפקיד של הרמיוני, מורתה הציעה שיבחנו אותה. הסופרת רולינג עצמה התלהבה מהבחירה באמה ווטסון לתפקידה של הרמיוני גריינג'ר. 
בראיונות רבים סיפרה כי לא היה לה סוכן שכיוון אותה והיא עשתה אודישן באולם הספורט של בית הספר מול 15 בנות נוספות, בנוסף היא הייתה מעריצה גדולה של ספרי "הארי פוטר". ווטסון סיפרה כי הייתה נחושה מאוד לקבל את התפקיד, היא אמרה לעצמה "זאת חייבת להיות אני, אני בטוח אקבל את זה", הוריה במקביל טענו בפניה כי מיליון בנות כמוה יעשו אודישנים ולא בטוח שזאת תהיה היא וניסו לקרקע אותה קצת, אבל הכל הסתדר עבורה בסוף כי היא קיבלה את התפקיד "והכל היה טוב", בדיוק כפי שרצתה.
בכל פעם שהיה יוצא סרט חדש של "הארי פוטר" הייתה מגיעה ווטסון לתוכנית האירוח של ריג'ס וקלי והייתה נשאלת על מערכת היחסים עם השחקנים והאם אי פעם חוותה רגשות כלפיי עמיתיה, שהם יותר מסתם ידידות, בכל פעם מחדש ענתה שגרינט ורדקליף הם כמו האחים הגדולים שלה. אם כי בשנת 2011 חשפה כי כשהייתה צעירה יותר הייתה דלוקה על השחקן טום פלטון, שגילם את דרקו מאלפוי בסדרת הסרטים.
 
(אמה ווטסון נשאלת על מערכות היחסים שלה עם דניאל רדקליף ורופרט גרינט)
בנוסף בראיונות רבים נראה כי דמותה של הרמיוני כתלמידה מצטיינת גם מזכיר מאוד את אישיותה של אמה ווטסון בחיים האמיתיים. ווטסון שיתפה כי היא נוטה לקבל ציונים גבוהים בלימודיה במקביל לעבודתה כשחקנית, והיא אף סיימה תואר ראשון בספרות באוניברסיטת בראון, כיום היא סטודנטית באוניברסיטת אוקספורד.
דווקא ווטסון בניגוד לשחקנים האחרים הצליחה לככב בסרטי קולנוע משמעותיים וגדולים כמו העיבוד הקולנועי ל"היפה והחיה" שהיה אחד מהעיבודים המוצלחים שיצרו בדיסני. הפרויקט האחרון שלה בתעשייה היה הסרט "נשים קטנות", מלבד זה ווטסון פעילה מאוד באו"ם ומגדירה עצמה כפמיניסטית ואף נשאה נאום בנושא שהפך לוויראלי אך מאז סרטה האחרון ב-2019 נראה שווטסון התרחקה קצת מעולם המשחק. היא טענה כי תחזור לכך בעתיד ואנחנו כמובן מחכים לפרויקט הבא שלה.
רופרט גרינט המגלם את רון וויזלי סיפר כי באודישן הראשון לתפקיד עשה ראפ מיוחד שהמציא, כמו דמותו לגרינט יש גם משפחה יחסית גדולה, והוא פוחד מעכבישים. גרינט בדומה לאמה ווטסון לא כיכב ביותר מדי תפקידים בשנים האחרונות מלבד מספר סדרות שזמינות לצפייה בנטפליקס, אך יש לו רזומה מרשים של סרטים וסדרות ששיחק בהן מעבר לתפקידו כרון וויזלי בהארי פוטר.
פרט מעניין על רופרט גרינט, לאחר הצלחת מספר סרטים, החליט גרינט להשתמש בכספו ולקנות אוטו-גלידה. מכיוון ויש צורך בקבלת רישיון למכירה גרינט לא מכר גלידות, אלא פשוט אהב לנהוג באוטו-גלידה ולאכול מהגלידה עצמה, וככל הנראה להשתמש בה לאירועים אישיים. עובדה מעניינת נוספת על גרינט, הוא כיכב בקליפ של אד שירן בתחילת דרכו המוזיקלית בשנת 2012, מה שהפך את הזמר הבריטי לפופולרי מאוד באותה התקופה. בשנת 2020 נולדה לרופרט גרינט בת, והוא בזוגיות. 
 
תדמיתם של הכוכבים הראשיים של "הארי פוטר" נשמרה יציבה ונקייה יחסית לאורך השנים, דבר שנחשב נדיר בקרב ילדים שגדלו לעיניי הציבור ונכנסו לעולם הבידור בגיל צעיר. אולי זה המרחק מהוליווד והילדות שלהם שהייתה ברובה דווקא באנגליה ולא בהוליווד, ואולי זה באמת אהבתם לעולם המשחק שהפכה אותם לממוקדים יותר בקריירה שלהם מאשר במה שמסביב. ובכל זאת, לנצח הם כנראה יישארו הדמויות האגדיות של "הארי פוטר". לפחות עד שתגיע סדרת הטלוויזיה החדשה של HBO שיככבו בה שחקנים אחרים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה