קריפטו

ענקית ההון סיכון מהמרת על הקריפטו בהשקעה של מיליארדים

חברת ההשקעות אנדריסן הורוביץ הודיעה על גיוס קרן קריפטו חדשה בגובה 4.5 מיליארד דולר והצהירה: דווקא עכשיו, כשהקריפטו בשפל, זה הרגע הכי טוב להשקיע בו
יאיר מור | 
דוחות קריפטו (צילום vecteezy)
חברת השקעות ההון סיכון אנדריסן הורוביץ הודיעה אתמול (רביעי) על גיוס קרן חדשה שתוקדש להשקעות בתחום הקרפיטו. בקרן, A16Z Crypro Fund IV, נמצא הון בסכום של 4.5 מיליארד דולר, ששליש ממנו יוקדש להשקעות "סיד" (כלומר סבבים מוקדמים בסטארטאפים מתחילים), והיתר ישמש להשקעות הון סיכון רגילות.
מדובר בהכרזה משמעותית מאוד: אנדריסן הורוביץ, המנוהלת על ידי המשקיעים מארק אנדריסן ובן הורוביץ, היא אחת מ-10 חברות ניהול ההון סיכון הגדולות בעולם, עם תיק השקעות בשווי של כ-7 מיליארד דולר. נראה שהיא מקפידה להשקיע בתחום הקריפטו בתקופות שפל: קרן הקריפטו הראשונה שלה, בגובה 2.2 מיליארד דולר, הוכרזה ביוני 2021, זמן קצר אחרי המפלה הגדולה של השוק במאי של אותה שנה. לאחר אותה השקעה אכן הגיע השוק לשיאים חדשים. כעת הוא שוב בשפל – והחברה מאותתת שהיא מאמינה כי גם הפעם הוא יתאושש בענק.
"לרוב מחזורי המחשוב יש 'עידן זהב', כאשר השילוב הנכון – הכולל כישרון חדש, תשתית ברת-קיימא וידע קהילתי – מתאחד", נכתב בבלוג החברה. "'עידני זהב' הם הזמן שבו נוצרים צוותים אגדיים, בוקעים רעיונות גדולים ונבנים מוצרים נפלאים. אנחנו חושבים שאנחנו נכנסים עכשיו ל'עידן הזהב' של ה-web3".
אריאנה סימסון, שותפה כללית בחברה, מסרה לתקשורת כי "שווקים 'דוביים' הם לעתים קרובות הזמן שבו נוצרות ההזדמנויות הטובות ביותר, כאשר אנשים מסוגלים להתמקד בבניית טכנולוגיה במקום שדעתם תוסח על ידי פעילות מחיר קצרת-מועד".
הקרן החדשה מכפילה פי שלושה את סך ההשקעות של אנדריסן הורוביץ בקריפטו עד כה, ל-7.6 מיליארד דולר. עם זאת, עדיין מדובר בהשקעה בינונית לכל היותר בהשוואה להשקעות של החברה בתחומים אחרים – בתחילת 2022 היא גייסה 9 מיליארד דולר להשקעות בתחומים טכנולוגיים אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה