תקשורת ומדיה

כוכב 'הפטריוטים' במתקפה על כתב חדשות 12

אחרי המתקפה של כתב חדשות 12, אילן לוקאץ', נגד הפרשן אליהו יוסיאן, פאנליסט 'הפטריוטים' בערוץ 14, דרור קאפח, תוקף בחזרה: "מה אתה שקרן? הוא לא איחל דבר כזה אלא הציג תרחיש מזעזע על מנת להציג טיעון"
תום נחום |  2
הפטריוטים (צילום ויקיפדיה)
בין שלל הדוברים והמרואיינים שמטיילים ומלרלרים מאולפן לאולפן מתחילת המלחמה, כיכב לו  במיוחד פרשן אחד, עד לאחרונה, אלמוני - כעת, מרואיין מבוקש בכל מהדורה. שמו אליהו יוסיאן, עולה מאיראן וחבר בתנועת 'הביטחוניסטים', שהפך בתוך ימים ספורים לסמכות פרשנית מובילה בכל הקשור לאיראן ולאיסלם.
כעת, יוסיאן, שגם זכה לחיקוי נהדר של אלי פיניש ב'ארץ נהדרת' בקשת 12, עומד במרכזה של סערה חדשה, כאשר כתב חדשות 12, אילן לוקאץ', הציף תגובה של יוסיאן מה-7 באוקטובר ותקף אותו בחריפות. בין דבריו של יוסיאן כתגובה לדברים שנכתבו נגדו, כתב כך: "אני לא יכול ללמד חמור לנבוח ואתה אחד מהם. 1. הסרטון הזה רץ ברשתות. אני לא הראשון שפרסמתי. 2. אתה לא הוריי הבחורה לכן אל תנבח לי. 3. שהבת שלך בע"ה תיפול בשבי שלהם והם יעשו לה ילד בחגיגה ובתור אחר כך תגיד לי האם היה לי אג'נדה טאליבאנית או הבת שלך הייתה חשובה לי (בתפיסת עולם בטחוני). נבלה".
כתב חדשות 12, אילן לוקאץ', כאמור, הגיב לדבריו של יוסיאן וכתב בטוויטר (X.COM) כך: "יוסיאן מאחל לאדם שהבת שלו תעבור אונס קבוצתי בידי חמאס. כמה חלאה יכול בן אדם להיות". מי שיצא למתקפה נגד לוקאץ' היה פאנליסט 'הפטריוטים' בערוץ 14, דרור קאפח, שנחלץ לעזרתו של יוסיאן וכתב: "למה אתה שקרן? הוא לא איחל דבר כזה אלא הציג תרחיש מזעזע על מנת להציג טיעון. אפילו חסר הבנת הנקרא כמוך אמור להבין טקסט פשוט כמו זה".
 
יוסיאן נולד למשפחה יהודית-איראנית בעיר אספהאן. אביו היה מנהל סניף בנק שהודח מעבודתו בשל יהדותו. יוסיאן גדל בצל מלחמת איראן–עיראק ולמד במסגרות לימוד מוסלמיות ב-12 שנות לימוד החובה. יוסיאן למד הנדסה אזרחית באוניברסיטת כאשאן שבאיראן, ולאחר 3 שנים סיים תואר ראשון. ב-2003 עלו הוא ומשפחתו מאיראן לישראל. יוסיאן התגייס לצבא הגנה לישראל ושירת ביחידה 8200, במשך כ-15 שנים, כחוקר איראן. הוא מוסמך אוניברסיטת בר-אילן בלימודי המזרח התיכון במסגרת התוכנית לאנשי זרועות מערכת הביטחון. 
במלחמת חרבות ברזל, החל יוסיאן להופיע רבות באמצעי התקשורת בישראל ולחוות דעה כפאנליסט על הלחימה ועל הלכי הרוח באיראן, כאשר דבריו בימים האחרונים גרמו לסערה גדולה. בין דבריו נאמר כי: "צריך היה להרוג 50 אלף עזתים ביום הראשון ללחימה", "כל 2.5 מיליון תושבי עזה הם טרוריסטים בני מוות" וגם קרא ל'מקסימום גופות ברצועה'.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רוץ לכנסת יש לך 10 מנדטים הם מפחדים
    מעריץ שלו 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל שהוא אמיץ הפרוגרסיבים מפחדים , הליכוד יורד בסקרים כי הוא לא סיפק את הביטחון , לכן צריך לבחור ימינה מהליכוד והשמאל שהם יוסיאן והביטחוניסטים
    סגור
  • 1.
    אתם רואים למה צריך להקפיד להבחין בין ש- וכש-???
    אוריה 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ״שהבת שלך …״ = איחול ״כשהבת שלך …״ = תרחיש רק שה״בע״ה״ די מחשיד שזה כן היה איחול… מזעזע
    סגור