תקשורת ומדיה

אילן לוקאץ' מתפוצץ: "כמה חלאה יכול בן אדם להיות"

כתב חדשות 12, אילן לוקאץ', יצא למתקפה חריפה נגד הפרשן אליהו יוסיאן על רקע תגובה לוחמנית שסיפק בטוויטר (X.COM): "יוסיאן מאחל לאדם שהבת שלו תעבור אונס קבוצתי בידי חמאס. כמה חלאה יכול בן אדם להיות"
תום נחום |  8
אילן לוקאץ' (צילום פלאש 90/ משה שי)
בין שלל הדוברים והמרואיינים שמטיילים ומלרלרים מאולפן לאולפן מתחילת המלחמה, כיכב לו  במיוחד פרשן אחד, עד לאחרונה, אלמוני - כעת, מרואיין מבוקש בכל מהדורה. שמו אליהו יוסיאן, עולה מאיראן וחבר בתנועת 'הביטחוניסטים', שהפך בתוך ימים ספורים לסמכות פרשנית מובילה בכל הקשור לאיראן ולאיסלם.
כעת, יוסיאן, שגם זכה לחיקוי נהדר של אלי פיניש ב'ארץ נהדרת' בקשת 12, עומד במרכזה של סערה חדשה, כאשר כתב חדשות 12, אילן לוקאץ', הציף תגובה של יוסיאן מה-7 באוקטובר ותקף אותו בחריפות. בין דבריו של יוסיאן כתגובה לדברים שנכתבו נגדו, כתב כך: "אני לא יכול ללמד חמור לנבוח ואתה אחד מהם. 1. הסרטון הזה רץ ברשתות. אני לא הראשון שפרסמתי. 2. אתה לא הוריי הבחורה לכן אל תנבח לי. 3. שהבת שלך בע"ה תיפול בשבי שלהם והם יעשו לה ילד בחגיגה ובתור אחר כך תגיד לי האם היה לי אג'נדה טאליבאנית או הבת שלך הייתה חשובה לי (בתפיסת עולם בטחוני). נבלה".
כתב חדשות 12, אילן לוקאץ', כאמור, הגיב לדבריו של יוסיאן וכתב בטוויטר (X.COM) כך: "יוסיאן מאחל לאדם שהבת שלו תעבור אונס קבוצתי בידי חמאס. כמה חלאה יכול בן אדם להיות".
 
יוסיאן נולד למשפחה יהודית-איראנית בעיר אספהאן. אביו היה מנהל סניף בנק שהודח מעבודתו בשל יהדותו. יוסיאן גדל בצל מלחמת איראן–עיראק ולמד במסגרות לימוד מוסלמיות ב-12 שנות לימוד החובה. יוסיאן למד הנדסה אזרחית באוניברסיטת כאשאן שבאיראן, ולאחר 3 שנים סיים תואר ראשון. ב-2003 עלו הוא ומשפחתו מאיראן לישראל. יוסיאן התגייס לצבא הגנה לישראל ושירת ביחידה 8200, במשך כ-15 שנים, כחוקר איראן. הוא מוסמך אוניברסיטת בר-אילן בלימודי המזרח התיכון במסגרת התוכנית לאנשי זרועות מערכת הביטחון. 
במלחמת חרבות ברזל, החל יוסיאן להופיע רבות באמצעי התקשורת בישראל ולחוות דעה כפאנליסט על הלחימה ועל הלכי הרוח באיראן, כאשר דבריו בימים האחרונים גרמו לסערה גדולה. בין דבריו נאמר כי: "צריך היה להרוג 50 אלף עזתים ביום הראשון ללחימה", "כל 2.5 מיליון תושבי עזה הם טרוריסטים בני מוות" וגם קרא ל'מקסימום גופות ברצועה'.
 
מי שתקף את יוסיאן במספר הזדמנויות הוא מגיש 'פגוש את העיתונות' ופאנליסט חדשות 12בן כספית, אשר כתב נגדו בין היתר כך: "אליהו יוסיאן הוא איש נבזה, שונא, מסית ומי שמזמין אותו לאולפניו נותן לגיטמציה לדבריו".
כעת, יוסיאן חושף את ההודעות בינו לבין כספית, כאשר כתב לכספית כך: "אם כבר ציינת אותי למה שלא תזמין אותי לראיון? ברוך ה' לא חסר לי מסכים שמזינים אותי, אבל תוכנית יכולה לסייע להבין את עמדתי מכל מיני זוויות. בכל מקרה אם תרצה שיהיה", וצירף את מספר הטלפון שלו.
כספית הגיב בצורה קשה וכתב ליוסיאן בשיחה האישית ביניהם: "שלום אליהו. נראה לי שהסיכוי שאני אראיין מישהו שאמר שאסור לתקצב משרד חינוך חילוני ליברלי. הדור הבא צריך לגדול בריא... צריך ללמד אותו מה זה מסורת. למה חשוב קולקטיב על אינדיבידואל. קדושת נשק. אין שוויון. אין דו קיום. למה חשוב הנשק. נמוך מאוד. אתה אידיוט וחלאה.. לא מבין למה עזבת את איראן".
יוסיאן כתב לצד צילום המסך כך: "לא מזמן האיש בן כספית העלה פוסט ביקורתי כלפי. פניתי אליו בצורה מכובדת וזה מה שהוא הגיב. מעבר לתגובה המבישה שלו, הם בהתמוטטות רעיונית. ע״פ ערכים מסולפים ומזוייפים של חילוניזם ליברליזם (טוהר הנשק, מוסר, אשליית דו קיום, שלום ושיוויון מול האויב) עם שלם נלקח לשבי רעיוני שהביא לאסון שבת 07/10".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אליהו יוסיאן ראש הממשלה הבא
    נפתלי הרץ אימבר 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הוא מעולה והם מפחדים
    סגור
  • 6.
    עם ישראל מאחל זאת לך לוקץ' וליקירותייך (ל"ת)
    איחולים ללוקץ' 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 5.
    לוקאצ'
    *+* 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לוקאצ' מדוע אינך מגוייס? או שפשוט בצבא לא רוצים פה גדול אפס מעשים?
    סגור
  • 4.
    אשליות
    יוסיאן צודק 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אתם חלמתם שתצליחו להפוך זאב לכבש וו והטרגדיה שנפלה עלינו.ביגלל שהאמנו לכם.שזאב יכול להפוך לכבש
    סגור
  • מי זה אתם?
    . 11/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם זה החילונים? להזכירך הליכוד בשלטון כבר קרוב לשני עשורים.. לא בדיוק המפלגה הכי חילונית
    סגור
  • 3.
    יוסיאן צודק בכל מילה שכתב על הנבלה בם כספית (ל"ת)
    אפרת 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 2.
    עוד ליצ ןחצר של אל גזירה 12 (ל"ת)
    דן 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 1.
    יוסיאן איש של אמת
    יוסי 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    8 1
    לוקאש שב בשקט ליצן
    סגור