תקשורת ומדיה

גיא לרר ביצע עבירה פלילית? זה הסיכון הגדול שלקח

גיא לרר החליט לקחת סיכון במהלך חריג והפר את צו איסור הפרסום על התחקיר שאמור היה להיות משודר הערב: "למרות הסיכונים המסוימים אני הולך לכתוב כאן מה יש בתחקיר של אדם שפיר שהוצא נגדו צו איסור פרסום על ידי המשטרה. הסיבה, מבחינתי, היא הצו עצמו, החריג והמקומם. ללא פירוט הבקשה וללא נימוק. סליחה על השימוש במילה השחוקה: דיקטטורה". וגם: מה היה בתחקיר על התנהלות הסוהרים בתקופת מאסרו של רומן זדורוב
תום נחום | 
גיא לרר, "הצינור" (צילום רשת 13)
גיא לרר ותוכניתו "הצינור", נאלצים להילחם יום לפני שידור תחקיר כדי שיתאפשר להם להביא הערב את תיעודי התחקיר שהתכוננו לחשוף, ושכבר החלו לרוץ בפורומואים של הערוץ. בתחקיר האמור, שמאחוריו עומד עורך התוכנית אדם שפיר אמורים להיכלל תיעודי קשים שנוגעים לפרשת הרצח של תאיר ראדה ואישום השווא של רומן זדורוב. כעת, יממה לאחר הוצאת צו איסור הפרסום, מגיש 'הצינור', גיא לרר, החליט בצעד יוצא דופן להפר את הצו.
בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר (X.COM) כתב לרר כך: "למרות הסיכונים המסוימים אני הולך לכתוב כאן מה יש בתחקיר של אדם שפיר שהוצא נגדו צו איסור פרסום על ידי המשטרה. הסיבה, מבחינתי, היא הצו עצמו, החריג והמקומם. ללא פירוט הבקשה וללא נימוק. סתם דף ריק שחתום על ידי שופט ולא מסביר אפילו למה אסור לשדר את הצילומים. עורך דין פז מוזר, משועלי הקרבות הותיקים והמעולים, טען בפניי שהוא לא נתקל בדבר כזה: "צו כזה, כמו שניתן, אינו סביר, לא מקובל ולא נהוג". סליחה על השימוש במילה השחוקה: דיקטטורה. וההסבר, אולי בתוכן: יחידת מצדה, יחידת ההשתלטות של בתי הסוהר, פשטה באישון לילה על תאו של רומן זדורוב, בלי סיבה נראית לעין, ופשוט פוצצה במכות אותו ואת חבריו".
עוד הוסיף לרר: "בשיאו של האירוע, אחד מהם מקבל כדור גומי לרגל מטווח אפס. אסירים כפותים מחושמלים בשוקר. יותר מפעם אחת. רימון הלם בחלל סגור. אחד ממופעי האלימות המשטרתית הברבריים ביותר שנתקלתי. מעבר לזה אני כרגע באמת לא יכול להרחיב. אתם רק יכולים לנחש את הסיבות שהובילו לזה. כרגע נקבע דיון להסרת הצו, מה שלא יקרה שם, אני לא מוכן לחיות במדינה שבה קבוצת שוטרים חמושה מתעללת באסירים בלי סיבה והמדינה אוסרת להוציא את הסיפור לאור. מקווה שגם אתם".
 
כזכור, לפני מספר חודשים זוכה רומן זדורוב במשפט החוזר , שש עשרה שנה אחרי רצח הנערה בקצרין, ולאחר שהורשע שלוש פעמים במשפטים חוזרים. זדורוב יצא מכותלי בית הכלא ומנהל תביעה בעקבות הזמן שנאלץ לשבת מאחורי הסורגים. סביב הרשעותיו של זדורוב הסתובבו כל השנים ספקולציות שונות על הטיית משפט וחקירה לא הוגנת שהביאה להרשעתו למרות חפותו. בתחקיר שאמור היה להיות משודר הערב בתוכנית הצינור בשבע ברשת 13, אמורים היו להיחשף תיעודים קשים בהם שוטרים מכים את זדורוב.
אלא שכעת, יום לפני השידור בית משפט השלום בטבריה מוציא צו איסור פרסום על התיעודים שמלווים את התחקיר, וכעת במערכת הצינור מנסים להיאבק מול פסיקת הצו כדי להוציא לאור את התחקיר. מגיש הצינור גיא לרר התייחס לפרסום של ערן סויסה בעניין באינסטגרם והגיב, "מרתיח, נילחם בזה כמובן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה