משפט

השופט שתמך בזיכוי רומן זדורוב: "ניסרו בלבי ספקות"

השופט בדימוס יורם דנציגר, שבעבר תמך בדעת מיעוט בזיכוי רומן זדורוב מרצח תאיר ראדה ז"ל: "אם אני מרגיש בסוף התהליך שמשהו כאן לא בסדר, עדיף לזכות מחמת הספק על פני לשלוח אדם שאולי לא ביצע את העבירה לבית הסוהר"
מערכת ice |  1
רומן זדורוב בריאיון ל"צל של אמת: ההכרעה" (צילום יח"צ HOT8)
שופט בית המשפט העליון (בדימוס) יורם דנציגר, שהיה זה שקיבל בדעת מיעוט את ערעורו של רומן זדורוב וסבר שיש לזכות אותו מחמת הספק, אומר לקראת הכרעת הדין במשפט החוזר כי אין לו מושג אם זדורוב יזוכה.
בראיון לחדשות 12 אמר מי שהיה ראש הרכב השופטים בערעורו של זדורוב על הרשעתו ברצח תאיר ראדה ז"ל, הסביר כי בחר לזכות את זדורוב, כי "אני מאמין בכך שאם שופט אחרי שבחן את כל המסד הראייתי במשך חודשים הוא בתחושה שמשהו כאן לא בסדר, יש מצד אחד אומנם את ההודאות של הנאשם, יש מצד שני כל מיני סימנים מטרידים, יש לנו אולי דברים שהם כביכול אמורים להיות רק בידיעתו של מי שהיה בזירה, אבל לצד כל הדברים האלה, יש דברים שהם חסרים או סותרים".

"מאחר שאנחנו עוסקים בדיני נפשות", המשיך ואמר השופט בדימוס דנציגר, "זה לא משנה אם אני מתרשם שההודאות שלו, נניח, ניתנו ללא כל השפעה. אם אני מרגיש עדיין בסוף התהליך שמשהו כאן לא בסדר עדיף לזכות מחמת הספק על פני לשלוח אדם שאולי לא ביצע את העבירה לבית הסוהר".
ומסכם דנציגר: "הרגשתי שאני לא יכול לדחות את הערעור שלו בגלל שניסרו בליבי ובמחשבתי אותם ספקות. זה נקרא בשפה המקצועית שלנו 'דבר מה חסר' או 'דבר מה סותר'. שני הדברים האלה, יש כאן משהו שלא מסתדר לי ולכן אני מעדיף לזכות".
הבוקר פורסם עוד בנושא כי פרקליטות המדינה החלה בישיבות היערכות לקראת אפשרות לזיכוי במשפטו החוזר של רומן זדורוב, כאשר התוצאה הסבירה ביותר היא שהרכב השופטים יזכה את זדורוב מעבירת הרצח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרקליטות
    דליה 01/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרקליטות מושחתת שתפופרת תיקים טוב שזדרוב יזוכה
    סגור