טלוויזיה

במאי טהרן חושף: זו הבקשה שקיבלו מהצופים האיראניים

הבמאי של הסדרה הפופולרית מספר על שיתוף הפעולה עם השחקנים ילידי איראן, "בהתחלה הם חשדו בנו, בגלל שאנחנו ישראלים, שנוציא את האיראנים רע בסדרה, ושאנחנו במוסד ועוד תאוריות קונסיפרציה"
מערכת ice | 
הסדרה טהרן, "כאן" (צילום באדיבות "כאן")
הסדרה עטורת השבחים "טהרן", סיימה לאחרונה עונה שנייה, וקטפה גם חוזה נוסף: דנה עדן ושולה שפיגל, בעלות חברת ההפקות "דונה ושולה", חתמו עם סוכנות הייצוג האמריקנית היוקרתית CAA. השתיים מוכרות בהוליווד כמפיקות של הסדרה, שהייתה לסדרה הבינלאומית הראשונה בתולדות "אפל טיוי פלוס".
במאי הסדרה דני סירקין, קצין לשעבר בחיל המודיעין, התראיין לפודקאסט "הסיפור הישראלי" של חטיבת הדיגיטל במשרד החוץ, ודיבר על חוויית הצפייה של הישראלים, ובתוכם יוצאי איראן, וגם תגובותיהם של הצופים ממדינות הים.

סירקין דיבר על הסטריאוטיפ הישראלי בעולם, שעוסק בדרך כלל בביטחון. "יש לנו סטריאוטיפ שקשה לצאת ממנו." אומר סיריקין, "מה שאנשים רואים בטלוויזיה זה העימות, ולכן קל להם לראות את הנושא. אני חושב שאנשים שבאים לראות משהו ישראלי זה קודם כל הדברים האקזוטיים שהם מכירים: הדתיים, הצבא הישראלי, המוסד. אני חושב שדווקא זה יתרון, אם אנשים רוצים לראות את זה אחלה, שיבואו לראות את זה, עכשיו בוא ניתן להם עוד דברים על הדרך. התפקיד שלנו כיוצרים זה לקחת את הגשר הזה ולהכניס לתוכו עוד תוכן. להראות עוד דברים. אז הם יידעו שאפשר לקבל איכות מישראל ואז אם יהיו מוכנים לראות גם סדרה על עורך דין מרמת גן, אם זה יהיה עשוי טוב."
בהמשך הוא שיתף על העבודה עם השחקנים האיראניים השורשיים, ועל תגובות הצופים, "בתוך העבודה על העונה הראשונה דווקא אחת השיחות שלמדתי הכי הרבה על אירן, היתה עם שון טאוב, שמשחק את פארז, שעזב את טהרן בגיל 14, והשם המקורי שלו הוא טוביה טאוב."
עוד הוא הוסיף, "מאד הפתיע אותי שהוא (ואיראנים רבים אחרים) אמר לי תשמע אני אוהב את התסריט, אני מבין את הדמות, אבל יש לי בקשה, שתכבד את אירן ואת העם האיראני. וזה מגיע מאדם יהודי שברח מאיראן. היה מאד חשוב לו שנראה את האיראנים כבני אדם. ולנו היה חשוב לדייק בפרטים בלבוש, בארט, בפרטים."
 
סירקין סיפר כי הם ליהקו לסדרה הרבה מאד איראניים שחיים באירופה וארה״ב, "אחרי שהתיידדנו הם אמרו לנו שבהתחלה הם חשדו בנו, בגלל שאנחנו ישראלים, שנוציא את האיראנים רע בסדרה, ושאנחנו במוסד ועוד תאוריות קונסיפרציה. וגם לנו היו חששות יותר לגבי הניצבים והביטים, חשנו מי מהם מדווח חזרה לאירן מי מהם עובד עם משמרות המהפכה. בסוף הכל התהפך והתחברנו."
"טהרן" היא דרמת ריגול העוסקת בסוכנת של "המוסד" שנשלחה למשימה חשאית בטהרן במטרה למנוע מאיראן התחמשות גרעינית. ב-22 בנובמבר 2021 זכתה הסדרה בפרס אמי הבינלאומי בקטגוריית סדרת הדרמה הטובה ביותר.
שרונה אפגינסיז, מנהלת המדיה הדיגיטלית בפרסית במשרד החוץ באינסטגרם, פייסבוק, טוויטר וטלגרם: ״כל פעם שאני מספרת ברשתות שלנו על סרט וסדרות איראניות זה זוכה לחשיפה גדולה, לגבי הסדרה היו קצת ביקורות שהסדרה מראה פן אנושי של אנשי משמרות המהפכה, ודווקא את מתנגדי המשטר מראים כיאפים. הסדרה זוכה להמון תשומת לב ועניין אצל האיראנים״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה