טלוויזיה

"המו"לים": ועדת החקירה של תעשיית התקשורת בישראל

המו"לים, סדרת הדוקו החדשה של העיתונאי עמרי אסנהיים והבמאי גלעד טוקטלי, אשר עלתה לשידור בכאן 11 מגוללת את סיפורם של האנשים שהמציאו את העיתונות בישראל. אסנהיים, מצליח פעם נוספת להדביק את הצופים למסך מהרגע הראשון | ביקורת טלוויזיה
אביב עגיב | 
המולים (צילום כאן 11)
עם כניסתן של הרשתות החברתיות, עידן העיתונות המסורתית שינה את פניו. אך למרות השינויים, כוחם של העיתונים כמעצבי תודעה ציבורית נשמר, במיוחד כשמדובר בסדר היום הפוליטי.
סדרת הדוקו החדשה "המו"לים", שהושקה אתמול (רביעי), בכאן 11, מציעה מבט מעמיק על משפחות העיתונאים החזקים בישראל, ויכולה להתברר כאחת מהסדרות המרתקות והמסקרנות שנעשו כאן.
היוצר והעיתונאי עמרי אסנהיים, בשיתוף עם גלעד טוקטלי, מציע חקר מעמיק של המשפחות שמאחורי הגופים התקשורתיים המרכזיים, כגון משפחת מוזס מ"ידיעות אחרונות" ומשפחת נמרודי מ"מעריב". הסדרה, בת חמישה פרקים, מתארת את מאזן הכוחות, היריבויות והשחיתות המושרשת, ומביאה לתודעה את השערוריות שהתרחשו מתחת לרדאר הציבורי.
אסנהיים, המוכר כסטוריטלר מהשורה הראשונה, מצליח לבנות מתח מרהיב תוך שהוא עוקב אחר הדמויות ההיסטוריות של התקשורת הישראלית, כמו עזריאל קרליבך. הוא לא מפחד להציג רגעים צהובים ודרמטיים, מה שמזכיר סדרות מתח בינלאומיות.
הסדרה מציגה את השפעתן של דמויות רבות שנשארות בדרך כלל מאחורי הקלעים, והשפעתן על החברה הישראלית היא עצומה. באמצעות חומרי ארכיון נדירים וראיונות מרתקים, "המו"לים" מצליחה לתאר את המניפולציות והיריבויות שיצרו את התקשורת הישראלית.
למרות שהפרקים מתחילים בצורה מתונה, אסנהיים יודע למשוך את הצופה במהרה לתוך העניינים. הוא מתרכז בקשרים בין נתניהו לתקשורת ובאינטריגות שהתרחשו ברקע. מדובר במסמך טלוויזיוני שיישאר רלוונטי גם בעשורים הבאים, והודות לשידור הציבורי נטול האינטרסים, הוא יכול להתפרסם ללא חשש מהגבלות. "המו"לים" היא סדרה שמשווה לצפייה בה לתחושת מתח עזה, ומספקת תובנות מרתקות על אחד התחומים המשפיעים ביותר על הציבור בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה