טלוויזיה

"החיים הם תקופה קשה": חנוך דאום הוא הלארי דיויד הישראלי

הסדרה החדשה של חנוך דאום המכונה "החיים הם תקופה קשה", הצליחה למשוך את תשומת ליבם של הצופים בקלות רבה.  העיתונאי והסופר הישראלי מצליח במיומנות רבה להפוך את המוזרות שלו למיוחד ואת המיינסטרים למגוחך לפרקים

אביב עגיב | 
חנוך דאום (צילום מתוך הסדרה "החיים הם תקופה קשה", קשת 12)
אחד הפתגמים השחוקים של העשור האחרון הוא המושג "קול של דור". אותו מונח נקשר לרוב באייקונים או בפורצי דרך או במי שהצליחו לנסח לתוך יצירה או רעיון את רוח הזמן בצורה רעננה ומקורית. 
קשה שלא לחשוב על חנוך דאום כשהמושג הזה עולה לראש. הוא אומנם פונה למכנה משותף רחב - הן מבחינת הגילאים והן מבחינת סוגי האוכלוסיות. מי שכבר שנים נמצא בכל מקום, במדיה, בטלוויזיה, בספרות על הבמה ובפרסומות, תקע אתמול יתד חדש ומרשים למדי בדמות סדרה קומית בכיכובו שמבוססת על ספרו המצליח "החיים הם תקופה קשה". 
אם לשפוט לפי הפרק הראשון ששודר אמש בקשת 12, מדובר בממתק של ממש שגם מעריצי דאום יאהבו אך גם הקהל הרחב יתחבר מיד. דאום, מצליח במיומנות רבה להפוך את המוזרות שלו למיוחד ואת המיינסטרים למגוחך לפרקים.
 הוא עושה זאת בצורה "הדאומית" שלו שמתבטאת בשלל מצבים. הסדרה, שאופפת שמות גדולים כמו מולי שגב ורם לנדס (שהפיקו אותה) זוכה לחיזוק משמעותי של שמות כמו אמיר דדון, שי אביבי ועלמה זק שנכנסת לנעליה של אשתו שתחיה, אפרת. השחקנים הבולטים משתלבים בטבעיות רבה בנוף של ההתנחלות שבה הוא גר ושעיקר העלילה מתרחשת בה.
 מבחינתו של דאום, ההתנחלות והאווירה שבה הוא חי היא רק הרקע למסרים ולכוונות שלו. הוא מצליח להפוך כל סצנה לפאנץ' ולא שוכח לסגור חשבון עם כולם. זה מתבטא למשל בפרק הראשון שעוסק במושג מאצ'ואיזם. 
דאום מנהל דיאלוג עם אשתו על הקרחת שלו (כשהוא תוהה היכן השמפו) ובכך שם על השולח את אחת הבעיות הכואבות של גברים שהיא הקרחה. בהמשך, כאשר הוא לא יודע איפה נמצאים כלי העבודה אשתו מתנדבת להושיע אותו ושולחת אותו לבאג'ז של הרכב. 
זה מגיע לשיא כשהוא מנסה, בעודו לובש חלוק אמבט ורוד, להתקבל לכיתת הכוננות שמעוטרת את גברברי היישוב וזאת רק כדי לגלות שהמציאות מתנפצת עליו מיד כשהוא מבין את גודל האחריות.
הסדרה מצליחה להיות טובה בעיקר באמצעות הפאנצ'ים שלה ובסאבטקטסים שהיא משלבת. דאום, שמכיר את המדיה ויודע לספק את הסחורה משלב בסדרה בטבעיות רבה דיאלוגים מחייו לצד דיבור אל המצלמה וניכר שהוא פשוט הוא עצמו ולכן הכול גם מרגיש טבעי למדי. דאום שם בסדרה את האישיות שלו גם אם היא מתוסרטת והנוסחה שלו שעובדת לו בכל מקום שהוא נמצא מצליחה גם כאן להגיע למרכז הסלון ובהחלט שווה צפייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה