תיירות

רפורמת ההגירה יוצאת לדרך: מי יוכל להשיג אשרת עבודה?

אוסטרליה בלמה את מדיניות הבקשות לוויזת זהב עבור אנשים המשקיעים למעלה מ-5 מיליון דולר אוסטרלי. המטרה: להביא ליבשת מהגרים מיומנים יותר לצרכי תעסוקה. ויזות משקיעים דומות באוסטרליה ספגו ביקורת ברחבי העולם, על רקע האשמות בניצול לרעה. במהלכי הממשלה החדשה יעשו צעדים כמו מניעת ניצול לרעה של ויזות סטודנטים 
מערכת ice | 
תיירות (צילום shutterstock)
אוסטרליה בלמה את מדיניות הבקשות לוויזת זהב עבור אנשים המשקיעים למעלה מ-5 מיליון דולר אוסטרלי (3.3 מיליון דולר אמריקני) במדינה, כך פורסם אמש (שלישי) בסוכנות הידיעות בלומברג. המהלך נובע מהחלטה רחבה יותר על רפורמת מדיניות הגירה חדשה, שמטרתה להביא ליבשת, ובפרט לשוק העבודה, מהגרים מיומנים יותר לצרכי תעסוקה.
בעקבות החלטת הרשויות האוסטרליות, כלל הבקשות במסגרת תוכנית ויזת הזהב נבלמו. שרת הפנים האוסטרלית קלייר אוניל מסרה בהצהרה שנשאה כי עצירת הוויזה הנוכחית היא צעד אחד מיני רבים במערכת ההגירה באוסטרליה, שהממשלה מתכננת לשנות. זאת, על מנת "ליצור מערכת הגירה שתהא מספקת לארצנו".
 
ויזות משקיעים דומות באוסטרליה ספגו ביקורת ברחבי העולם, על רקע האשמות כי נוצלו לרעה על ידי אנשים עשירים ולא הועילו למדינה עצמה. טענה מרכזית שעלתה בהקשר הזה, היא שהכספים המעורבים בתהליך, מיועדים בדרך כלל לנכסי נדל"ן או לנכסים פיננסיים, ולא לתחומים יצרניים לפיתוח המשק.
 
"זה היה ברור במשך שנים, שהוויזה הנוכחית אינה מספקת את מה שהמדינה והכלכלה שלנו צריכות לקבל ממערכת הגירה", אמרה אוניל בהצהרה שנשאה. לפיכך, הממשלה באוסטרליה חשפה בדצמבר האחרון רפורמת הגירה חדשה, שנועדה להפחית את כמות הנכנסים ליבשת לרמה שקדמה למגפת הקורונה.
על פי הדיווח של רוני שקדי ב-N12, ברפורמת ההגירה החדשה צפויים צעדים כמו מניעת ניצול לרעה של ויזות סטודנטים, וכן התמקדות במהגרים מיומנים על מנת למלא חוסרים שישנם בשוק התעסוקה ביבשת. ברקע הדברים, אוסטרליה צברה נתוני הגירה גבוהים במיוחד במשך כשנה, עד ליוני 2023, עם למעלה מ-500,000 איש שנכנסו למדינה בתוך 12 חודשים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה