תיירות
הטריקים של סוכנויות הנסיעות נחשפים - האם זה חוקי?
חופשה יקרה: הטריקים, השטיקים והמניפולציות של סוכנויות הנסיעות, שמייקרים את החופשה ומביאים למצבים של עושק צרכני. חוק הגנת הצרכן יוצא להגנת הלקוחות ומסביר באילו מקרים מותר לחברות הנסיעות לגבות דמי טיפול, ובעיקר - מה הזכויות שלכם
ברוב מדינות העולם כבר הוסרו כל מגבלות הקורונה ורבים מעוניינים להזמין חופשות בחו"ל. אלא שמה שנראה בסיסי כמו להזמין טיסה דרך האינטרנט עלול להפוך לסיוט מתמשך.
טריקים ומניפולציות של חברות סוכנויות נסיעות מביאים למצבים של עושק צרכני: על פי מאקו, לקוח שהזמין חופשה באנטליה באתר קווי חופשה קיבל הודעה מסוכנות הנסיעות שלו, לאחר ההזמנה שביצע, שהמלון שהזמין ושילם עליו לחברת הנסיעות לא אושר עקב מחסור בחדרים ולכן הוא ייאלץ להזמין מלון אחר יקר יותר. חוק הגנת הצרכן אומר כי עסק שמציע מחיר סופי לצרכן מחויב לעמוד בסכום שקבע.
גם סוגיית דמי הטיפול עלולה לייקר את עלות החופשה. לקוחות רבים מספרים כי לאחת הזמנת הטיסה מתקשרים אליהם מחברת הנסיעה כדי להודיע שהטיסה בוטלה. סוכנויות הנסיעות אמרו שהן יחזירו את סכום הנסיעה פחות 30 דולר לכל כרטיס, עקב דמי טיפול.
עוד ב-
גם כאן הרשות להגנת הצרכן יוצאת להגנת הצרכנים: במידה וחברת התעופה מבטלת טיסה – אסור לה לגבות דמי טיפול בעבור שום שלב משלבי ההזמנה שיצאו או לא יצאו לפועל. בעקבות מקרה כזה, הוגשה תביעה ייצוגית נגד סוכנות הנסיעות איסתא.
עו"ד הדס יעקובסון ארידור מהמחלקה המשפטית של המועצה לצרכנות אמרה למאקו: "התופעה הזאת של גביית תשלומים וכל מיני טריקים משונים שהתגלו לאחרונה, הם קושי של סוכנויות הנסיעות לשחרר את תקופת הקורונה. הן צריכות להבין שהיא מאחורינו ושהוראות הדין הקלאסיות, הסטנדרטיות, חזרו להיות תקפות".
עו"ד הדס יעקובסון ארידור מהמחלקה המשפטית של המועצה לצרכנות אמרה למאקו: "התופעה הזאת של גביית תשלומים וכל מיני טריקים משונים שהתגלו לאחרונה, הם קושי של סוכנויות הנסיעות לשחרר את תקופת הקורונה. הן צריכות להבין שהיא מאחורינו ושהוראות הדין הקלאסיות, הסטנדרטיות, חזרו להיות תקפות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.ממליץ על השכרת רכב דרך קארמאסטרבני 06/2022/09הגב לתגובה זו0 0חבר'ה ישראלים נותנים שירות טוב ושקוף, עונים יחסית מהר בטלפון ובמייל ומקצועייםסגור
-
5.לא רקדנה 06/2022/06הגב לתגובה זו0 0גובים טיפים עוד בארץ .קומבינות עם סוכני ביטוח .מחתימים על שינויים בתוכנית ואז החוויה נעלמת .סגור
-
4.הטריקים של סוכנויות הנסיעותאזרחית 06/2022/06הגב לתגובה זו0 0דבר מקומם נוסף הוא שער החליפין שגובות הסוכנויות במקרה שלי שער החליפין הגבוהה של היורו היה שונה בכמעט 10אחוזים יותר ממה שגבו בסוכנות הנסיעהסגור
-
3.מי מזמין דרך סוכני נסיעותאוהב לטוס 06/2022/06הגב לתגובה זו1 0לקנות כל דבר ישירות ממספק השירות. כרטיס טיסה מחברת התעופה, מלון ישירות באתר של המלון ואם לא אז רק מאתר בין לאומי מוכח כמו בוקינג או אייר בי.אנ.בי ואז אין לך גורם נכלולי כמו סוכן נסיעות ישראלי תקוע באמצעסגור
-
הטריקים של סוכנויות הנסיעותאזרחית 06/2022/06הגב לתגובה זו0 0במידה ואתה נוסע דרך מקום העבודה אתה עובר לצערי דרכןסגור
-
2.רמאות כשיטת מצליחהציוני 06/2022/06הגב לתגובה זו8 0ברומי העתיקה,נהגו ברמאים ביד קשה ביותר! כדאי לאמץ שיטות עתיקות ויעילות אלו,להבראת החברה מנגעים ממאירים אלו!סגור
-
1.חייבים חוק לחייב מענה טלפוני רגיל. ובמייל תוך 3 שעות. יזהירות 06/2022/06הגב לתגובה זו8 0יש מניפולציות פירסומיות מראים שם מלון אחד בפנים מלון זול. בנוסף הטריק דל חבילה שכאילו באישור מיידי לחצת אכלת אותה. ינסו לדחוף לך מלון אחר ותדלם עוד. לחייב ביטול ללא קנס של החיוב באשראי. מנובלים.יש כצה חברות ואתרים שאסור להתקרב אליהם. תזהרו איפה שזה מלון ממולץ האתר וכתוב אישור מיידי בדכ זה פיתיון שתקנו ותכנסו כרטיס אשראי.סגור