תיירות

מכה קשה לתיירות הישראלית: התפוסה במלונות צנחה בעשרות אחוזים

ענף המלונאות הכין עצמו ליום שאחרי יציאת המפונים ולחזרה לפעילות, אך במקום נרשמה אכזבה גדולה. על פי הנתונים התפוסה במלונות בתל-אביב בחודש ספטמבר הגיעה לשפל חדש של 45% בלבד
מערכת ice | 
נתוני תפוסה במלונות (צילום פלאש 90/משה שי)
זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה ואירועי השבת השחורה, ענף המלונאות היה מהראשונים להתגייס ולסייע למפוני הדרום והצפון שעברו טראומה קשה ולעיתים גם איבדו חברים ובני משפחה ואת ביתם. 
לאחר שמרבית המפונים חזרו לבתיהם או עברו להתגורר במבני קבע, המלונות שיפצו את המבנים, כדי לחזור לפעילות מלאה. כעת, דיווחים חושפים תמונת מצב בעייתית במיוחד והענף רושם שפל חדש.
לפי הנתונים שתועדו על ידי התאחדות המלונות בתל-אביב, אחוזי התפוסה במלונות בעיר במהלך חודש ספטמבר עמדו על 45%. מנכ"ל ההתאחדות אורן דרורי, הדגיש עד כמה תמונת המצב גרועה ואמר שמדובר בנתון הנמוך ביותר שתועד מפרוץ המלחמה. 
לפי דבריו של דרורי שפורסמו ב-"ממון" עד כה לאורך 12 חודשי הלחימה התפוסה עמדה בממוצע בין 50% ל-60% (הנתון כולל גם את התקופה שבה מפונים שהו בבתי המלון בעיר). לאורך חודשי הקיץ חל שיפור בנתונים שעמדו על 66% בחודש יולי ו-54% באוגוסט.
עד פרוץ המלחמה, תל אביב הצליחה למשוך אליה תיירים מכל העולם כשהיא מחזיקה במוניטין של אחד מייעדי התיירות הטובים ביותר בעולם כולו. ברחבי העיר פועלים קרוב ל-100 מלונות וב-2019 טרם פרוץ משבר הקורונה נרשם שיא במספר הנופשים בעיר שהגיע ל-4.5 מיליון תיירים וההצלחה הביאה לתנופה בענף. אם זאת לאחר שהענף התגבר על המשבר הקורונה והמלחמה בחודשי הקיץ, 75% מהנופשים היו ישראלים אל מול 25% תיירות חוץ. 
המלונאים כבר נמצאים עם הפנים קדימה. בהתחשב לירידה שצפויה להגיע בתחילת החורף, בקרב גורמים בענף קיים חשש רב בנוגע לעתיד וחלקם אף לא בטוחים שיצליחו לשרוד משבר נוסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה