תיירות

ענקית הלואו קוסט: "השר חייב לפעול או שהאזרחים ימשיכו לשלם את המחיר"

במקביל לביטולי הטיסות לישראל מצבה של חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר, בגרמניה ממשיך להידרדר. כעת, החברה הודיעה על ביטול הטיסות בנמלי התעופה של דורטמונד, דרזדן וליפציג ועל צמצום הטיסות בנמל המבורג ב-60% 
מערכת ice | 
ביטולי טיסות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לאחר שהודיעה על ביטול הטיסות לישראל עד פברואר 2025, ענקית הלואו קוסט האירית ריינאיר (Ryanair), מסתבכת גם בגרמניה. זמן קצר אחרי שביטלה את הטיסות לגרמניה עד סוף הקיץ, כעת החברה הכריזה שהיא מקצצת את היצע הטיסות של בעוד 12%. 
בעקבות ההחלטה 1.8 מיליון מושבים ו-22 טיסות בוטלו. המהלך של ריינאר מגיע לאחר שהממשלה בהובלת קנצלר גרמניה אולף שולץ' נכשלה פעם נוספת בניסות להפחית את  מס תעופה, אבטחה ופיקוח אווירי, מה שמפריע להתאוששות והצמיחה המחודשת של פעילות החברה במדינה.
ריינאייר הודיעה על סגירת בסיסיה בדורטמונד, דרזדן ולייפציג, וכן על צמצום היצע הטיסות בהמבורג ב-60%, עם ביטול 22 קווים לקיץ 2025. המהלך, צפוי להשפיע על מקומות עבודה, תיירות וקישוריות בגרמניה, שכיום מבין מדינות האיחוד שוק התחבורה האווירית שלה נמצא במצב הגרוע ביותר.
החברה ציינה כי מיסי הטיסות בגרמניה נוגדים את הגישות של מדינות אחרות באיחוד האירופי, כמו שבדיה ואיטליה, התומכות בצמיחה בתעופה. ריינאייר קוראת לשר התחבורה פולקר וויסינג ולממשלה לפעול מיידית להפחתת עלויות הגישה, כולל ביטול מס התעבורה האווירית והפחתת עמלות הבקרה, כדי למנוע קיצוצים נוספים בקיץ הבא.
מנכ"ל ריינאייר אדי ווילסון, התייחס לפרטים ואמר: "גרמניה חזרה ל-82% בלבד מרמות התעבורה שלה לפני הקורונה, מה שהופך אותה לשוק התעופה עם הביצועים הגרועים ביותר באירופה. בשל המיסים והעמלות הממשלתיות הגבוהות הללו (הגבוהים באירופה) כמו גם מונופול התעריפים הגבוהים של לופטהנזה, אזרחים ומבקרים גרמנים משלמים כעת את תעריפי הטיסה הגבוהים ביותר באירופה".
בנוסף בריינאייר מציינים כי: "החברה הציגה תוכנית צמיחה של 7 שנים לגרמניה להכפיל את התנועה מ-16 מיליון ל-34 מיליון, אך לא הייתה תגובה מהממשלות הפדרליות או המדינות. הסירוב לתמוך בצמיחה בשדות תעופה בגרמניה הוא קצר רואי, שכן Ryanair צפויה לצמוח משמעותית בגרמניה, אך הגדלת מס התעבורה, האבטחה והבקרה האווירית גורמת ליכולת זו לעבור למדינות אחרות באיחוד האירופי. רק עלויות נמוכות יותר יאפשרו לגרמניה להחזיר את רמות התעבורה שלה לפני הקורונה, והשר וויסינג חייב לפעול עכשיו או שאזרחי גרמניה ימשיכו לשלם את מחירי הטיסה הגבוהים ביותר בשוק התעופה שהחלים הגרוע ביותר באירופה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה