תיירות

ריינאייר מתנצלת וחושפת: זו הסיבה ש-13% מהטיסות מתעכבות

בהודעה חסרת תקדים בחריפותה, החברה האירית חושפת כי 13% ממטוסיה - 76 מתוך צי של 574 - סובלים מעיכובים משמעותיים: "שירותי הפיקוח ממשיכים לספק ביצועים נמוכים בקיץ הזה"
מערכת ice |  1
תביעה נגד ריינאייר (צילום unsplash,shutterstock)
תעשיית התעופה האירופאית נקלעת למשבר חמור נוסף, כאשר ענקית הטיסות המוזלות ריינאייר מצביעה על כשל מערכתי בפיקוח האווירי. בהודעה חסרת תקדים בחריפותה, החברה האירית חושפת כי 13% ממטוסיה - 76 מתוך צי של 574 - סובלים מעיכובים משמעותיים.
"שירותי הפיקוח ממשיכים לספק ביצועים נמוכים בקיץ הזה," טוענת ריינאייר בהצהרה נוקבת, תוך שהיא מדגישה כי נפח הטיסות עדיין נמוך ב-5% מרמתו ב-2019, טרום עידן הקורונה. החברה מאשימה את רשויות הפיקוח ב"ניהול כושל" ומצביעה על פער מטריד בין הביקוש לשירות לבין יכולת האספקה של מערכת הפיקוח האווירי.

המשבר הנוכחי מעלה שאלות נוקבות לגבי מוכנות התשתיות האוויריות באירופה לעומס הגובר של תנועת הנוסעים. בעוד שחברות התעופה מנסות להתאושש מהשפעות מגפת הקורונה, נראה כי המערכות הקרקעיות מתקשות לעמוד בקצב.
למרות שבשלב זה לא דווח על השפעה ישירה על טיסות לישראל וממנה, המצב מעורר דאגה בקרב נוסעים ומומחי תעופה כאחד. השאלה המרכזית היא האם מדובר בבעיה זמנית או בסימפטום של אתגר מערכתי עמוק יותר בתעשיית התעופה האירופאית.
ריינאייר, הידועה בגישתה התקיפה ובמודל העסקי האגרסיבי שלה, בחרה הפעם להתנצל בפני נוסעיה, תוך הדגשה כי העיכובים הם "מעבר לשליטתה של החברה". צעד זה מדגיש את חומרת המצב ואת הצורך הדחוף בפתרון מערכתי.
בעוד שהקיץ עדיין בעיצומו, נראה כי תעשיית התעופה האירופאית ניצבת בפני אתגרים משמעותיים. האם נראה שינויים מהירים בניהול הפיקוח האווירי, או שמא הקיץ הזה יירשם כ"קיץ השחור" של התעופה האירופאית? ימים יגידו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קל לראינאייר לנאשים אחרים
    גגעון 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבלנהאמת היא שראינאיירנפשוט חברה גרועה שכל מה שמעניין אותה זה הכסף.
    סגור