תיירות

זה סכום הכסף המטורף שנזרק מדי שנה למים

מזרקת טרווי, אחד מאתרי התיירות הבולטים ברומא, היא סוג של מסחטת כספים תיירותית. כמות המטבעות שנזרקת לאטרקציה בשל אמונה טפלה, מחייבת איסוף דו שבועי. כעת מתברר כמה שווה כל "הכסף הקטן" שמושלך במקום ולאן הוא מגיע  

מערכת ice |  1
מזרקת טרווי (צילום שאטרסטוק)
מזרקת טרווי היא אחד מאתרי התיירות הפופולריים ברומא ומקום עלייה לרגל לכל תייר שרוצה לתעד את עצמו באינסטגרם. בעיר בה מבקרים 21 מיליון איש מדי שנה, מדובר בהרבה אנשים.
במהלך הקיץ, המזרקה מזמנת אליה המוני תיירים שמקיפים את יצירת המופת מהמאה ה-18 ועוקבים אחר אגדה שנקשרה למקום. על פי האמונה הטפלה, אם משתמשים ביד ימין כדי לשגר מטבע מעבר לכתף שמאל אל תוך המזרקה - חוזרים לרומא בשלב מסוים בחיים.
המסורת התיירותית הזאת, שנמשכת כבר מאות שנים, מביאה מבקרים רבים להביע משאלה לפני שהם משליכים מטבע למזרקה ולא יודעים בהכרח מה יעלה בגורלו.
כעת מתברר שהכסף במזרקה נתרם לקאריטס, ארגון ללא מטרות רווח המנוהל על ידי הכנסייה הקתולית. אותו "כסף קטן" נאסף פעמיים בשבוע במחזה חילוץ מטבעות שהוא אטרקציה בפני עצמה. בפועל, עובדים מהחברה האזורית מתאזנים על קצה המזרקה הבארוקית העצומה, תוך שימוש במטאטאים ארוכים וצינורות יניקה. במשרדי קאריטס הם כבר נפרסים על פני שולחן ענק לייבוש.

מזרקת טרווי | צילום: שאטרסטוק
פעולות האיסוף והניקוי מתבצעות במהירות כדי לנסות לצמצם את זמן ההשבתה של המזרקה – ששווה המון כסף. כמה בדיוק? כ-1.4 מיליון יורו דולר נאספו מהמזרקה ב-2022, וכנראה שאף יותר מזה ב-2023. הכסף מושקע במימון בנק מזון, מטבח תמחוי ופרויקטים של רווחה.
כזכור, המזרקה צברה עוד פופולריות כאשר במאי הקולנוע האיטלקי, פדריקו פליני, בחר לצלם בה את סצינת "לה דולצ'ה ויטה" המפורסמת שלו. בניגוד לסצנה הכוללת השתכשכות במים, במציאות אסור להיכנס למזרקה. בשנה שעברה נקנסו שני אוסטרים ב-450 יורו לאחר ששחו במי המזרקה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפשר מזרקה דומה בארץ
    דודו 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולתרום את הכסף לנזקקים מיכיון שהמדינה לא עוזרת
    סגור