תיירות

גילוי מפתיע: מי המדינה שבה מסעדות מציעות תפריט יקר יותר לתיירים?

גילוי מפתיע של מגזין בפורטוגל חשף: תיירים משלמים יותר במסעדות בעיר הבירה ליסבון, האם זה חוקי?
מערכת ice | 
מסעדה סגורה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
פרסום של מגזין Expresso הפורטוגלי חשף שבמסעדות ברחבי העיר ליסבון תיירים משלמים יותר ממקומיים. מחיר נמוך יותר למקומיים שאוכלים את אותן מנות "משודר מילולית, בלחש או מצוין בתפריטים המוצבים באזורים לא בולטים או אפילו נסתרים", לפי דיווח של העיתון השבועי הפורטוגזי Expresso. מומחי תעשייה אמרו לפרסום כי גביית מחירים שונים עבור מזון על בסיס לאום היא "בלתי חוקית לחלוטין".
האגודה הפורטוגלית למלונות, מסעדות ודומים (AHRESP) אמרה כי היא אינה מודעת לתעריפים מפלים נגד תיירים במסעדות בליסבון ועודדה מחירים "שקופים לחלוטין" שיוצגו עבור כל הלקוחות.
עיריית הבירה אישרה לאחרונה הצעות להכפלת מס התיירים, החל מהחודש. תיירים בעיר יצטרכו כעת לשלם 4 אירו (3.40 ליש"ט) לאדם ללילה, לעומת 2 אירו (1.70 ליש"ט). המסים למגיעים בשייט יוכפלו מ-1 אירו (85p) ל-2 אירו (1.69 פאונד).
החלטה זו זכתה לתגובות מעורבות מצד הנופשים. אחד אמר: "לא ימנע ממני לנפוש בפורטוגל. ארץ ואנשים נפלאים. מקווה שזה ירחיק את הגניחות!" עם זאת, אחר אמר: "יש הרבה מקומות בעולם הרבה יותר זולים, ידידותיים יותר עם כמעט אף תייר עם כמה מהנופים הטובים בעולם עם שער החליפין שיעיף את דעתך", והוסיף: "האם הם לא עושים מאיתנו מספיק כסף כשאנחנו שם? לא תודה, אני אלך למקום אחר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה