תיירות

רוצים 60,784 שקל? זו העיר שמציעה לכם לגור בה

התוכנית של אזור אקסטרמדורה בדרום ספרד, שהוקצו לה 2 מיליון אירו, מכוונת למשוך 200 עובדים מרחוק ונוודים דיגיטליים, במטרה להזרים דם חדש לכלכלה המקומית ולהגדיל את האוכלוסייה. ההצעה: 15,000 אירו למי שיעביר את מגוריו לעיר
מערכת ice | 
דולרים (צילום vecteezy)
במהלך יוזמה חדשנית לעידוד הגירה ופיתוח כלכלי, אזור אקסטרמדורה בדרום-מערב ספרד משיק תוכנית מרתקת המציעה עד 15,000 אירו לנוודים דיגיטליים שיבחרו להתיישב באזור. אקסטרמדורה, הידועה כאחד האזורים העניים והפחות מתוירים בספרד, מבקשת להפוך את חולשותיה ליתרונות.
האזור מתהדר בנופים עוצרי נשימה, שמורות טבע מרהיבות, רכסי הרים ציוריים ועיר עתיקה עשירה בהיסטוריה רומית. עם אוכלוסייה של קצת יותר ממיליון תושבים על פני שטח נרחב, אקסטרמדורה מציעה איכות חיים גבוהה ואפשרויות רבות לאלו המחפשים שקט, טבע וקהילתיות.

התוכנית, שהוקצו לה 2 מיליון אירו, מכוונת למשוך 200 עובדים מרחוק ונוודים דיגיטליים, במטרה להזרים דם חדש לכלכלה המקומית ולהגדיל את האוכלוסייה. היוזמה מתמקדת באנשי מקצוע מוסמכים בתעשיות הטכנולוגיה וההייטק, המסוגלים לעבוד מרחוק באמצעות מדיה דיגיטלית, מערכות IT וטלמטיקה. המשתתפים נדרשים להתחייב לגור ולעבוד באקסטרמדורה למשך שנתיים לפחות, כאשר הם יכולים לזכות במענק התחלתי של 8,000 עד 10,000 אירו, עם אפשרות לתשלום נוסף של 4,000 עד 5,000 אירו עבור שנה שלישית.
התוכנית מציעה תמריצים מיוחדים לקבוצות מסוימות: נשים, צעירים מתחת לגיל 30, ואלה שבוחרים להתיישב בעיירות קטנות עם פחות מ-5,000 תושבים זכאים למענק גבוה יותר. יוזמה זו לא רק מעודדת הגירה לאזור, אלא גם מנסה לפזר את האוכלוסייה החדשה ברחבי האזור, במטרה לחזק גם את הקהילות הקטנות והמרוחקות יותר.
תהליך ההגשה לתוכנית מפורט ומחייב עמידה בכמה קריטריונים. המועמדים נדרשים להגיש בקשה אלקטרונית, כולל מסמכים המוכיחים את מקום מגוריהם הנוכחי ואישור מהמעסיק המאשר עבודה מרחוק. לישראלים בעלי דרכון אירופי יש יתרון בהגשת הבקשה, אך גם אלה ללא אזרחות אירופית יכולים להשתתף אם הם כבר חלק מתוכנית אשרת הנוודים הדיגיטלית של ספרד. התהליך כולל גם רישום בעירייה המקומית וקבלת תעודת תושב מקומית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה