TOP 5

ניצחון? אתם תחליטו: אלו 5 החיסולים הכי כואבים לחיזבאללה

?מלחמת חרבות ברזל השפיעה לא רק על עזה, אלא גם על החזית הצפונית מול חיזבאללה. במהלך הלחימה ביצעה ישראל סדרה של חיסולים ממוקדים בבכירי הארגון, שזעזעו את ההנהגה הצבאית והאסטרטגית. מי היו הבכירים שנפגעו? אלו חמשת החיסולים הכי כואבים לארגון חיזבאללה
מערכת ice | 
בכירים לשעבר בחיזבאללה (צילום shutterstock, יוטיוב/ CBS Evening News)

מלחמת חרבות ברזל, שהחלה בעקבות מתקפת הטרור הקטלנית של חמאס ב-7 באוקטובר, הפכה במהרה לעימות רחב עם חזיתות נוספות מעבר לעזה. אחת החזיתות המרכזיות הייתה החזית הצפונית מול ארגון חיזבאללה בלבנון. הארגון, אשר מהווה איום גדול יותר מחמאס מבחינת עוצמת האש והיכולות הצבאיות, החל להגיב על הנעשה בעזה באמצעות מתקפות טילים וירי כבד לעבר יישובי הצפון.

בתגובה לאיומים הגוברים, צה"ל ביצע סדרה של חיסולים ממוקדים שפגעו בלב ההנהגה הצבאית של חיזבאללה. החיסולים כוונו בעיקר למפקדים הבכירים של הארגון, שאחראים על מערכי הטילים, המבצעים האסטרטגיים והנהגת המלחמה מול ישראל. כל חיסול כזה, שבוצע במבצעים חשאיים ומדויקים, יצר השפעה משמעותית על הארגון.
החיסולים של בכירים אלו נחשבים לכואבים במיוחד לארגון, אשר נאלץ למצוא דרכים להחליף את המפקדים שנהרגו, בזמן שהוא ממשיך לאיים על הביטחון הישראלי.
אברהים מחמד קביסי – מפקד מערך הטילים והרקטות בחיזבאללה
אברהים מחמד קביסי נחשב לאחת הדמויות המרכזיות במערך ההתקפי של חיזבאללה. הוא פיקד על מערך הטילים והרקטות של הארגון, כולל מערך הטילים המדויקים שהיווה איום ישיר על ערי ישראל. במהלך הלחימה במלחמת חרבות ברזל, היה אחראי על תיאום השיגורים לעבר ישראל, בעיקר מהחזית הצפונית. קביסי חוסל בסיכול ממוקד של חיל האוויר הישראלי, כאשר שהה ברובע הדאחייה בביירות, אזור שמהווה בסיס חשוב לפעילות חיזבאללה.
פואד שוכר – המפקד הצבאי הבכיר וראש המערך האסטרטגי של חיזבאללה
פואד שוכר היה דמות בכירה בצמרת חיזבאללה, ונחשב למחליפו של מוסטפא בדר א-דין, שנהרג ב-2016. שוכר היה אחראי על המערך האסטרטגי של הארגון ושימש כיועץ הקרוב למנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה. הוא גם היה חבר במועצת הג'יהאד, גוף ההנהגה העליון של הארגון, וניהל את פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה. שוכר נהרג ב-30 ביולי 2024 במבצע ישראלי בביירות, שהיווה תגובה לירי רקטות לעבר מג'דל שמס.
עלי כרכי – מפקד חזית הדרום בחיזבאללה
עלי כרכי היה מפקד החזית הדרומית של חיזבאללה ונחשב לאחת הדמויות המרכזיות בהובלת הלחימה מול ישראל בגבול הצפוני. אחרי חיסולו של אברהים עקיל, עלי כרכי התקדם לתפקיד בכיר יותר והיה שותף לניהול המבצעים הצבאיים בדרום לבנון. כרכי נהרג ב-27 בספטמבר 2024 במסגרת מבצע סדר חדש, כאשר ישראל כיוונה לפגיעה מדויקת במפקדי השדה של חיזבאללה. הוא נכלל ברשימת המחבלים המבוקשים ביותר של ארה"ב מאז 2019.
איברהים עקיל – ראש מערך המבצעים ומפקד 'כוח רדואן'
איברהים עקיל היה חבר במועצת הג'יהאד של חיזבאללה והיה אחראי על מערך המבצעים של הארגון. הוא נחשב לרמטכ"ל בפועל של חיזבאללה, וניהל את הפעולות הצבאיות האסטרטגיות של הארגון, כולל הפיקוד על 'כוח רדואן' – יחידת העילית של חיזבאללה. עקיל נפגע תחילה ב"מתקפת הביפרים", ולאחר מכן חוסל בסיכול ממוקד של צה"ל בספטמבר 2024, בזמן שפיקד על מפגש סודי עם מפקדי כוח רדואן בביירות.
חסן נסראללה – מנהיג חיזבאללה
חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה מאז 1992, נחשב לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בעולם הערבי בכלל ובלבנון בפרט. נסראללה הוביל את הארגון במשך יותר משני עשורים במאבקו נגד ישראל, תוך שהוא נהנה מתמיכה חזקה מצד איראן. במהלך מלחמת חרבות ברזל, נסראללה היה שותף מלא בהחלטות האסטרטגיות של חיזבאללה, עד לחיסולו במבצע סדר חדש של צה"ל. נסראללה, שנחשב לאחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר על ידי ישראל וארה"ב, חוסל במהלך תקיפה ממוקדת על מפקדת חיזבאללה בדחייה.

נסראללה, החזיק בשווי נקי שנע בין 250 מיליון דולר לפי הערכות משנת 2018 ועד למיליארד דולר לפי דיווחים חדשים יותר.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה