TOP 5

צה"ל חושף: מלחמת חרבות ברזל מחמש חזיתות - הנתונים המלאים

צה"ל חושף את מספר השיגורים שנורו לעבר ישראל במהלך השנה שחלפה מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל. חמש חזיתות שונות לקחו חלק במניעת הלחימה העזה, וכל אחת מהן תרמה לעלייה באיומים על ביטחונה של ישראל. מה הנתונים המלאים?
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום shutterstock, khamenei.ir ,יונתן זינדל /פלאש 90)
מלחמת חרבות ברזל, שהחלה בעקבות מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, ממשיכה לעצב את המציאות הביטחונית בישראל. עם תחילת הלחימה, המדינה הכריזה על שלוש מטרות עיקריות: חיסול התשתית הצבאית של חמאס, הסרת שלטונו ברצועת עזה והחזרת החטופים שנלקחו במתקפה. אך הלחימה לא התמקדה רק ברצועת עזה.
במהלך השנה האחרונה, מדינת ישראל נאלצה להתמודד עם מספר חזיתות נוספות מעבר לגבול עזה: בגבול הצפוני עם לבנון, בסוריה, בים האדום, ואפילו מול איומים ישירים מאיראן ותימן. כל אחת מהחזיתות תרמה לתמונת המלחמה המורכבת.
בעקבות שנה לתחילת הטבח, צה"ל חושף את נתוני המלחמה עד כה. זו פריסת השיגורים במהלך מלחמת חרבות ברזל:
רצועת עזה - 13,200 שיגורים
רצועת עזה נמצאת תחת שלטון ארגון חמאס מאז 2007, המוביל את הלחימה מול ישראל. חמאס שולט ברצועה באופן מלא ומפעיל מערך צבאי נרחב, הכולל אלפי רקטות, טילים ומנהרות התקפיות. לצד חמאס פועל גם הג'יהאד האסלאמי, שמסייע בלחימה מול ישראל. המטרה המרכזית של ארגונים אלו היא לגרום לפגיעה מרבית באזרחי ישראל ובתשתיות הביטחוניות, באמצעות ירי רקטות בלתי פוסק לעבר ערי הדרום והמרכז.
לבנון - 12,400 שיגורים
האיום הצפוני העיקרי על ישראל מגיע מלבנון, שם ארגון חיזבאללה מוביל את הלחימה. חיזבאללה, הנתמך וממומן על ידי איראן, הוא כוח צבאי חזק ומשמעותי בלבנון, המכוון טילים ורקטות לעבר מטרות ישראליות. חיזבאללה מצויד במאגר גדול של טילים ארוכי טווח שמסוגלים לפגוע בעורף הישראלי, כולל בתל אביב ומעבר לה. הארגון פועל מתוך אזורים מאוכלסים בלבנון, מה שמקשה על פעולות תגמול מצד ישראל.
סוריה - 60 שיגורים
בסוריה, הכאוס שנוצר בעקבות מלחמת האזרחים המתמשכת יצר קרקע פוריה לארגונים כמו חיזבאללה וגורמים פרו-איראניים לפעול בסמוך לגבול ישראל. המשטר הסורי בראשות בשאר אל-אסד מאפשר נוכחות של כוחות איראניים ופרוקסי שלהם, המספקים לחיזבאללה אמצעי לחימה ויכולת לפעול נגד ישראל. השיגורים מסוריה נחשבים למועטים יחסית, אך הפוטנציאל להסלמה קיים בכל רגע.
תימן - 180 שיגורים
האיום מתימן מגיע מכוחות החות'ים, ארגון שיעי הנתמך על ידי איראן. החות'ים, השולטים בחלקים נרחבים מתימן, הצליחו לשגר טילים ארוכי טווח לעבר מטרות במזרח התיכון, כולל ישראל. איראן מציידת את החות'ים בטכנולוגיות ובאמצעים צבאיים, כחלק ממערך הלחימה האזורי נגד ישראל ובעלות בריתה. אפילו בדגל שלהם מצוין "מוות לישראל".
איראן - 400 שיגורים
איראן מהווה את האיום הגדול ביותר על ישראל, הן מבחינת תוכניות הגרעין שלה והן בהיבט של תמיכה בארגוני טרור ברחבי המזרח התיכון. איראן משגרת ישירות טילים ארוכי טווח לישראל, ויש לה את היכולת הצבאית והטכנולוגית לפגוע במטרות אסטרטגיות בתוך ישראל. בנוסף, היא מספקת לחיזבאללה, חמאס וארגונים נוספים תמיכה כלכלית וצבאית רחבה, על מנת להגביר את הלחץ על ישראל מרחבי האזור.

 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה