עסקי ספורט

המאמנים מביאים הישגים, משרד התרבות והספורט מפחית את המענקים

מאמנים של נבחרות ישראל בתחומי ספורט שונים מקבלים תמריצים כספיים על ההישגים שהם והספורטאים שלהם מביאים למדינה. עם תחילת השנה רבים מהם גילו שאותם התמריצים הופחתו באופן נכבד, בעקבות שינוי שלא היו מודעים אליו בשיטת החישוב
מערכת ice | 
נבחרת הג'ודו של ישראל על הפודיום (צילום אינסטגרם המשלחת האולימפית של ישראל)
בצל ענפי הספורט הפופולריים ביותר בארץ, אנו לא פעם מתגאים בספורטאים האולימפיים שלנו שפעם אחר פעם מצליחים להביא למדינת ישראל הישגים מרשימים ומדליות בין-לאומיות. על כך הישג שכזה מקבלים הספורטאים ומאמניהם מענקים אך כעת מתברר שמשרד התרבות והספורט שינה את אופן חישוב קבלתם והפחית אותם משמעותית.
על פי ONE, מאמנים רבים קיבלו לאחרונה את המענקים וגילו סכומים נמוכים באופן נכבד מהסכומים שלהם הם ציפו על פי החישוב הישן. מתברר כי בעבר הלא רחוק זו שהייתה מעבירה למאמנים את המענקים הייתה הקרן המשותפת של משרד התרבות והספורט עם גופי ספורט ישראלים. עם זאת, מתברר כי השנה משרד התרבות והספורט בחר לעשות זאת באופן ישיר.
לאור החלטה זו, המשרד פרסם באוגוסט חישוב חדש לסכומי התמריצים שמקבלים המאמנים, כשהחישוב שונה משמעותית מזה שפורסם על ידי הקרן בתחילת 2022. כעת, יקבלו הספורטאים מענק מלא עבור פרס אחד גדול סכום מוקטן עבור כל מדליה נוספת. התוצאה הסופית כאמור היא מעניקים בסכום נמוך יותר.
למשל, מאמן נבחרת ג'ודו נשים, שני הרשקו, שהביא עם הספורטאיות שאימן לא מעט הישגים מרשימים בשנים האחרונות, בהם מדליות ארד, זהב ואליפויות, צפה שיקבל מענק של מעל ל-60 אלף שקלים בהתאם לחישוב הקבוע של הקרן. הוא הופתע לגלות שקיבל בתחילת השנה קרוב ל-38 אלף שקלים בלבד. הרשקו קרע לבירור במשרד הספורט שינוי המענקים למצבם הסדיר.
המצב מגיע בניגוד לכאורה ליוזמות שקידם שר התרבות והספורט היוצא חילי טרופר וגם של קודמתו מירי רגב. הסכומים המופחתים הועברו טרם נכנס השר החדש מיקי זוהר לתפקיד. ממשרד התרבות והספורט נמסר כי כל תחרות נספרת בנפרד מן השנייה ונהלים נותרו זהים. הוסף כי אם מאמנים ירצו לפנות ולערער המשרד זמין עבורם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה