בעולם

12 שנות מאסר למדליסטית האולימפית

ב-2012 וב-2016 היא הייתה גיבורה לאומית, אבל רשויות החוק בבלארוס גזרו על השחיינית לשעבר, אלכסנדרה הרסימניה, 12 שנות מאסר באשמת קריאה לסנקציות ופגיעה בביטחון הלאומי במדינה
מערכת ice |  1
פסיקת בית משפט (צילום Istock)
הרשויות בבלארוס גזרו אתמול (שני) 12 שנות מאסר לשחיינית האולימפית לשעבר אלכסנדרה הרסימניה שלא בפניה. בית המשפט הרשיע אותה באשמת קריאה לסנקציות ופגיעה בביטחון הלאומי של בלארוס.
הרסימניה, בעלת שלוש מדליות אולימפיות, הורשעה בהקמת קרן סולידריות הספורט הבלארוסית, ביחד עם אלכסנדר אופייקין, שאיגדה מאות ספורטאים בלארוסים שמבקרים את שלטונו האוטוריטרי של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו.
בלארוס הזדעזעה מהפגנות הגדולות לאחר בחירתו השנויה במחלוקת של לוקשנקו באוגוסט 2020. הרשויות הגיבו להפגנות בתקיפות ויותר מ-35 אלף איש נעצרו ואלפים הוכו על ידי המשטרה. לאחר מכן הגיעו מספר סנקציות מצד המערב.
הקרן שנוצרה על ידי השניים תרמה לביטול הטורנירים הגדולים ביותר בבלארוס בשנת 2021, כולל אליפות העולם בהוקי קרח ואליפות העולם בקרב חמש המודרני – השפלה ללוקשנקו שאוהב ספורט והינו שחקן הוקי גאה.
הרשויות בבלארוס האשימו את שני הפעילים בפגיעה בביטחון הלאומי של בלארוס. המשפט התנהל בדלתיים סגורות וללא נוכחות הנאשמים בהתאם לחוק חדש שעליו חתם לוקשנקו ביולי, שאפשר לבתי המשפט לשפוט בלארוסים שברחו לחו"ל שלא בפניהם.
בנוסף לעונש המאסר, בית המשפט קבע כי דירה, רכבה ו-48 אלף דולר בחשבונות הבנק שלה נלקחו על ידי המדינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משטר דיקטטורי שנבחר בבחירות דמוקרטיות
    יהודה 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא חסר דיקטטורים שנבחרו בבחירות דמוקרטיות , ובראשם חומני האיראני , ופוטין הרוסי. יש גם את ארדואן הטורקי . למזלם של המצרים עלה סיסי בהפיכה שלטונית , ונבחר לאחר מכן בבחירות דמוקרטיות .
    סגור