ויראלי

חיים אתגר נפרד בכאב: "הסבא הכי טוב שיכולנו לבקש"

מגיש קשת 12, חיים אתגר, נפרד בפוסט מיוחד וכואב ממשה רידלר ז"ל, ניצול שואה בן 91 שנרצח על ידי מחבלי חמאס בקיבוץ חולית, כאשר נכדו סיפר: "אנחנו זכינו בסבא הכי טוב שיכולנו לבקש. עד היום האחרון לא היה דבר שיותר חשוב לו מהמשפחה שלו"
תום נחום | 
חיים אתגר (צילום מסך קשת 12)
אחרי הראיון של החטופה יוכבד ליפשיץ מניר עוז ששוחררה משבי החמאס, היום (רביעי) החל יומה ה-19 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,400 חיילים ואזרחים ישראלים במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס וכמו כן, עדיין נמצאים בשבי החמאס לפחות 220 חטופים ישראלים נוספים, כאשר הסיפורים קורעי הלב על מי ששילמו בחייהם ונרצחו על ידי מחבלי חמאס לא עוצרים לרגע, בעוד כעת, מגיש קשת 12, חיים אתגר, התייחס בפוסט מיוחד לאחד הסיפורים האלה - לזכרו של משה רידלר ז"ל, ניצול שואה בן 91 שנרצח בקיבוץ חולית במתקפת הטרור.
אתגר כתב באינסטגרם שלו כך לצד תמונתו של רידלר ז"ל: "הדר גיל-עד מפרסמת בוואינט: משה רידלר ז"ל, ניצול שואה בן 91, עבר לפני כחמש שנים לקיבוץ חולית כדי להיות קרוב למשפחה. "הוא היה האיש הכי מבוגר בקיבוץ", סיפר נכדו אמיר טסלר. "מהרגע שעבר לגור שם הוא היה זקן השבט, כולם הכירו את ההומור שלו". רידלר נרצח במתקפת הטרור הרצחנית יחד עם המטפל שלו, פייאטרו בוסקו, עובד זר ממולדובה. רידלר נולד ברומניה ב-1931, הוא היה בערך בן 9 כשהתחילה מלחמת העולם השנייה, אותה שרד לבדו וללא משפחה. "לקחו אותו יחד עם אמא שלו ואחותו למחנה בטרנסניסטריה. אבא שלו ואחותו הגדולה נשלחו למחנה עבודה", סיפר משב. "אמא שלו ואחותו מתו במחנה מטיפוס, והוא הצליח בגיל 11 לברוח מהמחנה יחד עם חבורת צעירים".

"הוא סיפר לנו שהוא לא הפסיק לרוץ, ומה שהוא זוכר זה שהתעורר אצל משפחה בעיירה כפרית באוקראינה וחי איתם בזמן המלחמה", הוסיף. "הוא היה רועה צאן, ועזר להם בעבודות המשק. כששמע שהיהודים חוזרים לעיירה ושנגמרה המלחמה הוא ישב על מדרגות בית הכנסת ואבא שלו הופיע מולו. הוא היה בטוח שהוא לא בחיים. לאחר מכן הוא התאחד גם עם אחותו הגדולה". "אנחנו זכינו בסבא הכי טוב שיכולנו לבקש. עד היום האחרון לא היה דבר שיותר חשוב לו מהמשפחה שלו", הוסיף. "זה נורא מחזק אותנו, זה הדבר שנותן לנו הכי הרבה כוח בימים אלה. גם במותו, אנחנו יודעים לצחוק יחד, לבכות יחד, ולחבק אחד את השני. אנחנו רוצים שיזכרו אותו לא בזכות הסוף שלא הגיעו לא, אלא בזכות החיים שהכניס לכל מקום שהיה בו. זאת המורשת של סבא – לעבור את כל מה שעבר, ועדיין לתת לכולנו כוח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה