תקשורת ומדיה

מקומם: אל ג'זירה טענה שתמונת התינוק שנרצח היא פייק ניוז

חיים אתגר שיתף קטע מראיון של עידן רונן הישראלי באל ג'זירה, כאשר לאחר שרונן הציג בשידור את תמונות הזוועות ממתקפת הטרור הרצחנית של חמאס, המגיש קטע את הראיון תוך טענה שהתמונות שהציג, ביניהן תמונת התינוק שנרצח ביריות, הינן פייק ניוז: "תעמולה ופייק ניוז מצידו של נתניהו, סיימנו את הראיון, לא נשמע כאן שקרים"
תום נחום |  1
טלוויזיה (צילום shutterstock)
חיים אתגר אחראי לווידאו שאולי יעודד לא מעט ישראלים אמש (שלישי) כאשר הביך מאוד את צוות השידור של ערוץ אלג׳זירה, שעתיד לסיים את פעילותו בישראל בקרוב בשל סיקור מוטה ושקרי של מלחמת חרבות ברזל. המגיש הוותיק של קשת 12 ארב לצוות הישראלי של אל ג'זירה והטיח בו האשמות קשות. כעת, אתגר ממשיך לחשוף את השקרים שמפרסם ערוץ אל ג'זירה נגד ישראל מדי יום וממשיך לתהות - מדוע הערוץ עדיין ממשיך לשדר מישראל.
בסרטון שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו, מתוך שידורי אל ג'זירה, עידן רונן הישראלי התראיין לאל ג'זירה והציג במהלך השידור את תמונות הזוועות שביצע חמאס באזרחי ישראל ב-7 באוקטובר, כולל תמונת התינוק עם פצעי הירי שהצליחה לזעזע את העולם כולו. מגיש אל ג'זירה הגיב לתמונות: "אדון רונן, סלח לי אבל אני לא אמשיך איתך, התקשורת כבר קבעה שזה לא נכון, זוהי תעמולה ופייק ניוז מצידו של נתניהו. לא יהיו פה שקרים. אנחנו סיימנו את הראיון, לא נשמע כאן שקרים, שבענו מהשקרים". רונן הגיב: "התמונה נלקחה מהדיילי טלגרף".

אתגר כתב על כך בחשבון האינסטגרם: "בינתיים באל ג'זירה שעדיין משדרים מכאן... עידן רונן הישראלי מתראיין לאל ג'זירה ומדבר על זוועות הטבח. המגיש קוטע אותו וטוען שזה שקרים ופייק ניוז". 
 
אתגר אמר בין היתר איך שהגיע לצוות: "מה קורה אתכם? למה אתם משדרים פה אחי? למה אתם עוד פה?", הצוות שאל מה הבעיה ואיפה הוא אמור להיות, אתגר השיב: "לא פה, אל ג'זירה לא צריכים להיות פה, אל ג'זירה שמדווחים עלינו כרוצחים וחמאס הם הצדיקים לא צריכים להיות פה. אתה תתמודד עם השאלות, אתה עיתונאי חכם, אל תברח, חמאס זה גיבורים? זה אומרים בערוץ שלך? החמאס גיבורים? אני שואל".
 
כאן אתגר הותקף באלימות עם דחיפה מצד אחד מאנשי הצוות: "תתרחק, תתרחק מהרכב, מה אתה עושה פוזות?", אתגר המשיך: "תענה, מה קשה? אתה עיתונאי, תענה על השאלות, חברים שלך לערוץ אמרו וקשה לקרוא את זה. ב-7.10 עזה מייצרת ניצחון לאומה שלה. אין לך מה להגיד? המגישה שלך באל ג'זירה הציגה את המתקפה ב-8.10 ואמרה 'מחבלי חמאס מחבלים'. אנחנו לא נזוז ונלך מפה, גבר אני לא מבין, אומרים את זה בגאון, מה הבעיה שלך להגיד את זה בקול רם? מה ככה? אין לך תשובות? למה אתם פה ומשדרים את זה? אתה רוצה שאלך, תגנה מה שחמאס עשו ואלך. תגיד שזה רצח נפשע ואלך מפה".
שוב אחד מאנשי הצוות נהג באלימות ונצמד פיזית לצלמת של אתגר שאמר: "היי היי תתפוס מרחק ממנה, אל תגע בה, אל תגע בה, יש מרחק פיזי סביר. תתרחק ממנה, אין לי בעיה שתצלם אותי. יש פה אנשי אל ג'זירה שלא מוכנים לענות על שאלות פשוטות, באים אליהם כעיתונאים. אני אלך ואתן לך לדווח את כל השקרים באל ג'זירה, אבל תגנה את החמאס, זה כל הבקשה שלי. קשה? להגיד שמי שרוצח נשים וילדים, מבתר ראשים ומתעלל? לא הגון מה שאתה עושה, לא עיתונאי ולא אנושי".
 
עוד המשיך: "אני אשמח לקבל תשובות מכל מי שעובד עם אל ג'זירה, מי שתומך בדברים האלה, הוא לא מוכן לענות ורק לדווח. אנחנו נעבור כאן שוב ושוב ונמצא איפה אתה משדר ועד שלא תגיד שאתה נחרד מהפעולות של ארגון הטרור הזה, נמשיך לחפש אתכם"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל דבר שנעשה ע"י החזירים מאל ג'יזירה על נראש של מיארה (ל"ת)
    ערן 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור