תקשורת ומדיה

כתבת חדשות 12 חושפת: "הרגשתי שאני לא מצליחה לנשום"

כתבת חדשות 12, דפנה ליאל, הגיבה לביקורות הרבות על מסיבת העיתונאים של החטופה ששוחררה משבי החמאס, יוכבד ליפשיץ: "היה המון כוח באותנטיות של העדות שלה. התיאורים שלה, איך שלוקחים אותה מתחת לאדמה, אני אדם קצת קלסטרופובי ואני אומרת לך שאני כמעט הרגשתי שאני לא מצליחה לנשום כשהיא תיארה את החדר הקטן, הטחוב והלח"
תום נחום |  3
כתבת חדשות 12, דפנה ליאל (צילום מסך קשת 12)
החטופה המשוחררת יוכבד ליפשיץ דיברה אמש (שלישי) בפני התקשורת לראשונה מאז שוחררה משבי חמאס, לדבריו בשל "סיבות הומניטריות", קצת מעורר תמיהה לאור מסע הטבח המזוויע בו חטף, שיסף גרונות, רצח בדם קר ישראלים. דבריה של ליפשיץ גררו ביקורות רבות מאחר, כאשר טענה בין היתר כי היחס של החוטפים היה 'טוב', מה שיכול להציג את ארגון הטרור הרצחני, חמאס, באור חיובי. מי שהגיבה לסערה סביב דבריה של ליפשיץ היא כתבת חדשות 12, דפנה ליאל.
ליאל אמרה במהלך שידור כך: "מוטב היה לתאם, בוודאי את החלקים על כמה שחמאס נתן סיוע רפואי וכדומה, אבל אני חייבת להגיד שהיה המון כוח באותנטיות של העדות שלה. מספיק רק לראות אותה, את מי בחר החמאס כקורבן החטיפה שלו, אישה בת 85 שנראית שבר כלי. התיאורים שלה, איך שלוקחים אותה מתחת לאדמה, אני אדם קצת קלסטרופובי ואני אומרת לך שאני כמעט הרגשתי שאני לא מצליחה לנשום כשהיא תיארה את החדר הקטן, הטחוב והלח, אני חושבת שהיה בזה המון כוח".
"זה היופי שלנו, אנחנו לא סותמים לאנשים את הפה והיא גם העבירה ביקורת על השלטון, היא אמרה את מה שהיא רוצה לומר. עם כל זה שהיא העבירה את המסר שחמאס מטפלים בחטופים, אנשים מבינים שהם מטפלים כי החטופים הם קלפי מיקוח והם ישתמשו בהם להשיג את האינטרסים שלהם, טוב לב ונדיבות, כל מי שראה את האישה השברירית הזאת ושמע מה היא עברה, מבין שאין שם".

בין אותם מבקרים, היה פעיל ההסברה הישראלי, יוסף חדאד, שכתב בטוויטר (X.COM) כך: "קודם כל אני שמח שיוכבד ונורית שוחררו מידי דאעש-חמאס וחזרו אלינו לארץ ומאחל להן רק בריאות מלאה! אבל אני רוצה לדבר על דבר אחר- הכישלון הענק של כל האחראים על ההסברה הישראלית מטעם המדינה! אתם יודעים שהבעלים שלהן מוחזקים בידי המחבלים האכזריים האלה! אתם יודעים שיש לטרוריסטים קלף מולן ויכול להיות שבגלל זה בחרו לשחרר דווקא אותן... ואולי גם איימו עליהן ומי יודע מה קרה שם... למה אתם מאפשרים ראיון איתן בלי שום תידרוך, בלי שום הכנה ובלי שום פיקוח?!".
"ככה זה נראה כשהמדינה מזניחה את ההסברה! פשוט נזק!!! ועדיין צריך להזכיר לכל העולם איך מחבלים ברברים טבחו, התעללו, חטפו ועדיין עושים פשעים נגד האנושות! איך לעזאזל 2 נשים בנות 80 פלוס הגיעו לעזה?!? כי הן נחטפו באלימות יחד עם בעליהן על ידי הארגון "ההומני" הזה!! את דאעש-חמאס צריך להשמיד וצריך להיזהר מכל הלוחמה הפסיכולוגית והתרגילים שלהם!!!".
 
"כישלון הסברתי ענק של מדינת ישראל! אבל מה אתם מתפלאים? אם בזמן מלחמה הסברתית ותעמולתית מול מומחי התעמולה והלוחמה הפסיכולוגית בעולם- מדינת ישראל סגרה את משרד ההסברה במקום לדאוג לחזק אותו, להשקיע בו ולוודא שהוא יעשה את העבודה הכי טובה ויעילה שיש, זה אומר הכל על חשיבות הנושא בעיני הדרג המדיני שלנו... כמו לסגור את משרד הבריאות בזמן משבר הקורונה! תתעוררו שם למעלה!!".
 
ליפשיץ סיפרה בין היתר: "לקחו אותנו קילומטרים  מתחת האדמה. אמרו לנו שהם אנשים שמאמינים בקוראן ויתנו לנו אותם תנאים שיש להם במנהרות. ריכזו אותנו באולם במנהרות 25 איש. האדמה הייתה לחה. הפרידו מאיתנו 5 אנשים לחדר צדדי. היה רופא צמוד שבא כל יומיים שלושה. דאגו להביא תרופות מקבילות למה שהיינו רגילים. שכבנו כל מזרונים. הם דאגו לצד הסניטרי שלא נחלה".
 
ליפשיץ הוסיפה: "היחס היה טוב. הם דאגו לכל הפרטים כולל היגיינה לנשים. הם ניקו את השירותים. לא אנחנו. שלא יהיו מחלות. הם רצו לדבר אתנו. אמרנו להם: בלי פוליטיקה. היו מאוד ידידותיים. ליפשיץ מתארת כמות מועטה של אוכל שקיבלו מדי יום".
 
עוד היא טענה: "הם עשו לנו בית ספר. לפני שלושה שבועות הגיעו בהמונים לגדר. צה״ל לא לקח את זה ברצינות. היינו השעיר לעזאזל. הם נראו מוכנים לזה. הכינו את זה תקופה ארוכה. דאגו לשמפו וכל הצרכים. חוסר הידיעה בצה"ל ובשב"כ מאוד פגע בנו. אנחנו היינו השעיר לעזאזל של השלטון. יש לי בזיכרון כל הזמן את התמונות של מה שקרה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    האמת לאמיתה
    במבה 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין ספק שהוריה אנשי שמאל אולטרה קיצוניים כאשר אמא שלה כיהנה כיור הקרן החדשה לישראל ואביה אלון ליאל שהיה דיפלומט בכיר במשרד החוץ פורסם ש תדרך את שומרים שתיקה כיצד לשכנע את העולם בכך שחלק מחיילי צהל מתעללים בפלסטינים חסרי ישע כך שאנשים כגונם הם אלו שהחלישו את מדינת ישראל לאורך השנים , הוציאו את דיבתה רעה, עודדו את מדיניות ההכלה תוך הבעת אמפטיה לפלסטינים, ודחפו מסירת שטחים ועשיית הסכמים שבדיעבד הפלסטינים ניצלו את קרבתם למדינת ישראל לנסות להשמידה ולהפוך את תושבי המדינה לברווזים במטווח וכמובן הם לעולם לא יכו על חטא הם יעשו את ההבדלה בין חמאס לתושבים שם ויתעלמו מהעובדה שהוא ניצח בבחירות דמוקרטיות בתמיכה עצומה של האזרחים כביכול תמימים שפניהם קרנו ממעשיהם של חמאס,כאשר היתר בחרו ברשות הפלסטינית שמלמדת מגיל 0 את הילדים לשנוא ולרצות להשמיד את ישראל ואף משלמת משכורות למחבלים שרצחו נשים ,ילדים וטף ולמרות שהם טבחו בנו באלפינו במהלך השנים השמאל כמו השמאל ימשיכו במשנתם כי עליהם כתב ברל היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים
    סגור
  • 2.
    דיי חחח
    אבי 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חבר שואל, מסכנה, למה לקחת ללב דייסה שהשמאל בישלה, למה?
    סגור
  • 1.
    כנסו
    יוס 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק שמתברר שכן ביקשו מהם ועובדה שהשניה לא התראיינה בכלל פשוט חבל
    סגור