ויראלי

בכתב ידו: הח"כית לשעבר מצאה מכתב ששיגרה סבתה אל היטלר

חברת הכנסת לשעבר רחל עזריה מצאה בביתה מכתב שנשלח מסבתה אל קנצלר גרמנייה, בו היא מתלוננת על היחס הרע ליהודים מאז עלה היטלר לשלטון. היטלר ענה לה וחתם, בכתב ידו
מערכת ice | 
ניצולי שואה ביד ושם (צילום מרים אלסטר פלאש90)
מכתב שנחשף לפני יום השואה מציג את תשובתו של היטלר, בכתב ידו, בה הוא דוחה את הטענות על פגיעה ביהודים ואף טוען שטענות אלה הן "שקר וכזב". המכתב נחשף על ידי חברת הכנסת לשעבר רחל עזריה והוא נשלח אל קנצלר גרמנייה, פאול פון הידנברוג, על ידי סבתא רבא של עזריה, פרידה פרידמן.
המכתב נכתב בשנת 1933, זמן קצר לאחר שהיטלר עלה לשלטון והחל להמריד את האזרחים הגרמניים נגד היהודים במדינה. עזריה מספרת כי: "כשגילינו את המכתב הזה בפעם הראשונה הייתה התרגשות גדולה. בכל פעם, לקראת יום השואה והגבורה, זה מרגש מחדש".
במכתב נכתב: "הייתי מאורסת ב־1914, ארוסי נהרג בשדה הקרב ב־1914. אחיי מקס ויוליוטס כהן נהרגו ב־1916 ו־1918, ואחי היחיד שנשאר בחיים, וילי, שב מהמלחמה עיוור. כל השלושה קיבלו עיטור צלב הברזל על שירות לארצם. אבל עכשיו, ברחובות ארצנו מחולקים עלונים שאומרים 'יהודים החוצה!', ונשמעות קריאות גלויות לפוגרומים ולמעשי אלימות נגד יהודים. האם הסתה נגד יהודים היא סימן לאומץ או לפחדנות, בזמן שהיהודים הם 1% מהעם הגרמני?".
הקנצלר מצידו לקח את הטענות של פרידמן והחליט להעביר את המכתב להיטלר כדי שיתייחס לתוכנו. היטלר עונה כי הטענות של פרידמן שקריות וכי הוא לא קרא לפוגרום נגד יהודים אף פעם. החידוש במכתב זה הוא שהוא חתום וכתוב בכתב ידו של היטלר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה