ויראלי

הסתובב בקרוסלה והגיע לביה"ח: "סיכון גבוה להיפגעות קשה עד מוות"

נער בן 15 הובהל לביה"ח הציבורי אסותא אשדוד עם שטפי דם חמורים בראש ובגוף לאחר שהשתתף באתגר ויראלי מסוכן. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם לבטיחות ילדים": "מדובר בפעולות שיש בהם סיכון גבוה להיפגעות קשה ועד מוות"

מערכת ice | 
גן שעשועים (צילום ויקיפדיה)
תופעת אתגרי הטיקטוק עולה שוב לכותרות וזאת בשל מצבו הרפואי המורכב של נער בן 15 אשר הובהל לבית החולים הציבורי אסותא אשדוד לאחר שהסתובב בקרוסלה במהירות.
אותו אתגר טיקטוק מסוכן ומשונה, דורש ממשתמשי הרשת החברתית לסובב את עצמם במהירות המקסימלית במתקן הקרוסולה. בן ה-15 ביצע את אתגר הטיקטוק המסוכן כאשר לבסוף הוא הגיע לבית החולים בשל שטפי דם חמורים בגופו. 
 
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם לבטיחות ילדים", התייחסה לאותה תופעה מדאיגה ואמרה: "עם השנים אנו שומעים על עוד ועוד מקרי היפגעות של ילדים ובני נוער, לאחר שניסו לבצע אתגרי טיקטוק שונים. 
 
מדובר בפעולות שיש בהם סיכון גבוה להיפגעות קשה ועד מוות. אנו יודעים שבני נוער נוטים להתנהגות סיכונית, במיוחד בימים אלו, של חוסר יציבות, שינויים בלתי פוסקים, שגרה שמתערערת, לחץ וחרדה מהמצב. גם השביתה שבעטיה, הילדים לא חזרו לשגרת הלימודים, והשעמום הגובר. כל אלו יחד, מביאים לא פעם את בני הנוער לשבור גבולות, לאתגר עצמם ואת חבריהם ולהגביר התנהגויות סיכון".

 
עוד הוסיפה סילבינגר: "תפקידינו כמבוגרים להיות מעורבים בחיי הילדים שלנו, גם כשהם כבר בגיל ההתבגרות ולוודא שהם בטוחים, ולא לוקחים סיכונים. בגילאי ההתבגרות דרך המעורבות משתנה.
אני קוראת להורים ולכל מבוגר אחראי, ערכו שיחה בגובה העיניים עם בני הנוער בצורה פתוחה, תעקבו גם אחרי הפעילות הדיגיטלית שלהם, כדי לעלות על התנהגות סיכונית. הסבירו על סכנות וכיצד יש להימנע מהן, הגדירו גבולות ברורים. חשוב שהילדים ידעו מה אתם חושבים. ברגע האמת, הדברים שלכם יהיו חלק מקבלת ההחלטות שלהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה