מדדים ומחקרים

המשק מתחיל להתאושש? עלייה קלה במספר המשרות הפנויות

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הציגה את הנתונים העולים בסקר שעסק ביחס שבין ההיצע לביקוש המשרות בשוק העבודה בחודש דצמבר. על פי הממצאים, נרשמה עלייה קלה במספר המשרות הפנויות 
מערכת ice | 
סיכום 2023 בשוק התעסוקה (צילום freepik, shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
על פי הנתונים שחשפה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אשר נוגעים לחודש דצמבר האחרון, נרשמה עלייה קלה במספר המשרות הפנויות בחודש דצמבר. מדובר ב -100,870 משרות פנויות לעומת 98,772 משרות פנויות בחודש נובמבר. על קביעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מלחמת "חרבות ברזל" ממשיכה להשפיע על המשק, אך באופן מתון.
בתוך כך, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חשפה היום (שלישי) את הממצאים העולים מסקר אשר עסק במשרות הפנויות במשק, הנוגעים לחודשי יולי -ספטמבר של השנה הנוכחית. במסגרת הניתוח, נערכה השוואה בין ההיצע של כוח העבודה לבין הביקוש בשוק עבודה.
על פי הנתונים שהתייחסו לרבעון השלישי של שנת 2023, נמצא כי מספר המשרות הפנויות ירד ל-120.6 אלף משרות בממוצע לחודש. מדובר בירידה משמעותית ביחס לרבעון השני של שנת 2023, אשר ממוצע המשרות הפנויות עמד על 127.3 אלף משרות.  
מלבד זאת, נבדק היחס בין ההיצע לביקוש המשרות. על פי הנתונים, היחס בין השניים עלה ל-2.6, זאת בניגוד לרבעון הקודם, אשר היחס בין המבקשים לעבוד לבין המשרות הפנויות עמד על 2.4.
בנוסף, נמצא כי בקרב עובדי מכירות, עובדי גימור בתחום הבנייה ובעלי משלח יד דומה, מספר המשרות הפנויות עולה על מספר המבקשים לעבוד. לצד זאת, חשפה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי בקרב מנהלים בתחום השירותים המקצועיים, מספר המבקשים לעבוד היה גבוה פי 4 ממספר המשרות הפנויות.
עוד עלה מתוך המחקר, כי נרשמה עלייה משמעותית בביקוש לתפקידי מנהלים אדמיניסטרטיביים ומנהלי מכירות, שיווק ופיתוח, מדובר בכ-49% בביקוש לתפקידים הללו. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נמצא כי הביקוש  לבעלי משלח יד בענפי טכנולוגיות המידע, מסתכם בכ-40%. עיקר הביקוש הינו בתפקידי מפתחי תוכנה, אשר נעמד על כ-26%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה