מדדים ומחקרים
וולט חושפת נתון מטורף: זה המוצר שזינק ב-1,700% בהזמנות
Wolt ישראל מסכמת את השנה החולפת: איזו קטגוריית מוצרים עלתה ב-1,700% עם פרוץ המלחמה? ובכמה אחוזים ירדה צריכת אמצעי מניעה? מהי מנת הפאסט פוד המוזמנת ביותר השנה? בגזרת הטרנדים: מעל 100 אלף יחידות של רולאפס נמכרו ב-2023
פלטפורמת המשלוחים Wolt מסכמת את שנת 2023 עם כל הנתונים סביב הרגלי הצריכה של הישראלים בשנה החולפת. שנת 2023 תיזכר בראש ובראשונה בשל מלחמת חרבות ברזל שהחלה בשבעה באוקטובר ושינתה את חיינו לבלי היכר. ולהבדיל, אירועים נוספים שאולי נראים כמו היסטוריה רחוקה השפיעו גם הם על הרגלי הצריכה השנה, ובהם טרנדים כמו שיגעון הרולאפס, קראנץ׳ קורנפלקס וגם טיילור סוויפט.
מסעדות: הקטגוריה המובילה היא כמובן פאסט פוד (אוכל רחוב) והמנות המוזמנות ביותר הן צ׳יפס, המבורגר, טבעות בצל, שווארמה ושניצל. הקטגוריות הפופולריות הבאות הן פיצה ואוכל אסייתי (סושי, נודלס ועוד) ואחריהן ניתן למצוא גלידה, קטגוריה שבאופן מפתיע נשארת חזקה גם בתקופת החורף, ומרקים שהפכו מבוקשים עם בוא הסתיו.
בפילוח לפי ערים נראה שצ׳יפס הוא הקונצנזוס הבלתי מעורער וכובש את המקום הראשון בכל עיר, מלבד עפולה, בה פיצה נמצאת במקום הראשון (כנראה בזכות המאכל המפוקפק פיצה עם קטשופ). באזור המרכז נמצא ההמבורגר במקום השני, בצפון כובשים הסושי והנודלס את פסגת הטבלה ובדרום נוכחות חזקה של שווארמה.
חנויות: בהזמנות מחנויות הסופרמרקט (ויקטורי, שופרסל, וולט מרקט, רמי לוי בשכונה, טיב טעם, סופר יודה וכו׳) שולטים מוצרי הבסיס כמו חלב וקוטג׳, לצד קולה זירו שהוא המשקה המבוקש ביותר באפליקציית וולט. בראש קטגוריית הפירות והירקות שהוזמנו הכי הרבה: מלפפונים, בננות, פלפלים, לימונים ובצל). מוצרי הניקיון המבוקשים הם מגבות נייר, אקונומיקה ונוזל כביסה.
המאפה הפופולרי ביותר הוא קרואסון חמאה; המשקה האלכוהולי הפופולרי הוא שישיית בירה והמועדפות הן סטלה, קורונה וגולדסטאר; משחק הקופסה המבוקש היה ערכה להכנת צמידים - טרנד שמובילים מעריצי ומעריצות הזמרת טיילור סוויפט בארץ ובעולם. בגזרת הטרנדים: נמכרו מעל ל- 100,000 יחידות של רולאפס rollups בטעמים תות ופירות ומעל ל55,000 יחידות של ארטיק קראנץ׳ קורנפלקס.
מלחמת חרבות ברזל: עם פרוץ המלחמה ניכר שינוי בהתנהגות הצרכנית ומעבר לרכישת מוצרים חיוניים על חשבון פינוק ופנאי. המלחמה העלתה משמעותית ביקוש לקטגוריות כמו ציוד לחיילים (עלייה של 300%), תרופות הרגעה (עלייה של 1700%) ומוצרים לבית, וכן הוסיפה ביקוש בתחום הפארם והסופרמרקט. לעומת אלה, נרשמה ירידה בקטגוריות כמו איפור (-30%) ואמצעי מניעה (-16%).
מתחילת המלחמה פועלת אפליקציית וולט במתכונת חירום בכל רחבי הארץ, בין היתר בשל עובדים ושליחים רבים שגויסו למילואים, ותוך מאמצים אדירים לאפשר ללקוחות שגרת חיים, בדגש על הזמנות מצרכי סופר, תרופות ופארם. בנוסף, הקימה וולט מספר יוזמות גדולות עבור הקהילה. בין היתר, כבר ביום השני למלחמה השיקה אפשרות לתרום מארזי מזון וטואלטיקה עבור מפוני העוטף וכוחות הביטחון, בשיתוף ארגון לתת. המיזם התרים מעל ל30,000 מארזים שמחולקים בכל יום לזקוקים להם.
עוד ב-
בחודש הראשון למלחמה השיקה וולט תכנית סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בגובה 12 מיליון שקל, במסגרתה חילקה מענק כספי חד פעמי לעסקים הקטנים שפועלים על גבי הפלטפורמה שלה. המענק, בגובה 8% מממוצע המחזור של העסק בוולט, חושב לפי החודשים שלפני הלחימה, ובגובה 5,000 ש״ח לעסק.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה