מדדים ומחקרים

בנק לאומי מזהיר: בנק ישראל יעלה שוב את הריבית?

הכלכלן הראשי של לאומי, גיל בפמן ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, ניתחו כי ריבית בנק ישראל נותרה, כצפוי, ללא שינוי. עם זאת נראה שהמשך מגמת פיחות השקל יכולה להביא את בנק ישראל להעלאת ריבית אחת נוספת לפחות בהמשך
מערכת ice |  1
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי (צילום Magma Images, אורן דאי, shutterstock)
בסקירה השבועית של התפתחויות מקרו כלכליות ושוקי הריביות ואיגרות החוב, של ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, נמצא כי ריבית בנק ישראל נותרה, כצפוי, ללא שינוי. עם זאת נראה שהמשך מגמת פיחות השקל יכולה להביא את בנק ישראל להעלאת ריבית אחת נוספת לפחות בהמשך.
בפמן ורזניק מנתחים כי בשנה האחרונה השקל היה אחד המטבעות החלשים ביותר מבין מטבעות ההשוואה, כאשר רק הרובל הרוסי והלירה הטורקית הפגינו ביצועים חלשים יותר בתקופה זו. חולשה זו בולטת במיוחד לעומת הביצועים החזקים של השקל בשנים עברו – בחמש השנים שקדמו לשנה האחרונה (אוגוסט 2017-אוגוסט 2022) אז היה השקל המטבע החזק ביותר מבין מטבעות ההשוואה.

קצב הגידול של השכר הנומינלי הממוצע מוסיף להיות גבוה, על רקע זה עלה לאחרונה גם קצב הגידול של השכר הריאלי. התפתחות זו, צפויה לתמוך בצריכה הפרטית של משקי הבית. בנוסף, גורם זה עלול להקשות על ירידת האינפלציה. התוצר בגוש האירו נותר כמעט ללא שינוי מאז הרביע הרביעי של השנה שעברה. הסקרים העסקיים נחלשו בחדות ביולי ובאוגוסט, הבנייה והתעשייה מדשדשים ובשוק העבודה מסתמנת היחלשות. כל אלו מצביעים על עליית הסיכון שגוש האירו יגלוש למיתון קל. נמשכת הנסיגה בפעילות סחר החוץ בסין בעיקר על רקע ירידות מחירים כאשר נפחי הפעילות כמעט ללא שינוי.
אג"ח ממשלתי
השוק המקומי נסחר השבוע במגמה שלילית על רקע מגמת עליית התשואות בארה"ב והמשך אי הוודאות במצב הפוליטי המקומי. תנאי הרקע ממשיכים לתמוך בהשקעה במח"מ קצר - בינוני. בציפיות האינפלציה, הנוכחיות מומלצת אחזקה עודפת בצמודי המדד. באפיק השקלי מומלצת בעיקר השקעה במק"מ ואג"ח לטווח קצר - בינוני. צמודי המדד מומלצים להשקעה במח"מ  קצר - בינוני.
אג"ח חברות
יציבות יחסית נרשמה ברמת המרווחים השבוע. אנו ממליצים על אחזקה מאוזנת באפיק הקונצרני בין שקלים לא צמודים לצמודי מדד. כמות ההנפקות עלתה משמעותית השבוע ביחס לקצב הגיוס בחודשים האחרונים. אנו ממליצים על שמירה על החשיפה הנוכחית בשוק אג"ח החברות. השקעה מומלצת בעיקר בדרוג בינוני - גבוה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פשש גאונים
    ארריק 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשש גאונים
    סגור