מדדים ומחקרים

המשקיע האגדי דיוויד טפר שופך מיליונים על שתי המניות הללו

המיליארדר והמשקיע המוערך דיוויד טפר נותן אמון בשתי ענקיות האינטרנט הסיניות. טפר הזרים מיליונים להשקעה בשתי המניות שזכו גם לדירוג חזק בקרב אנליסטים
מערכת ice |  1
מניות (צילום shutterstock)
בימים שעדיין אי הוודאות הכלכלית נמצאת באוויר, המשקיעים מחפשים תשואות סולידיות. מאידך, הם נתקלים בבעיה: כיצד להתעלם מרעשי הרקע ולברור את הנתונים הנכונים. אבל השיטות הפשוטות היא לעקוב אחר המהלכים שעשו אגדות ההשקעות של וול סטריט.
כמעט אף אחד מהם מגיע עם מוניטין מרשים יותר ממנהל קרן הגידור דיוויד טפר. המשקיע והמיליארדר הוא המייסד של Appaloosa Management, ואסטרטגיות ההשקעה הנבונות שלו ויכולתו לנווט בשווקים הפכפכים הקנו לו מוניטין של אחד המשקיעים המיומנים והמשפיעים בעולם. כישורים אלה תורגמו גם להון משמעותי של 18.5 מיליארד דולר. לכן, בכל פעם שטפר פותח את פנקס הצ'קים שלו, המשקיעים להוטים לראות מה הוא מוסיף לעגלת הקניות שלו.
לאחרונה טפר הזרים מאות מיליונים לזוג מניות. ויותר מכך, לצדו גם האנליסטים של בנק ההשקעות גולדמן זאקס שמו בפיהם את השמות הללו. על פי מסד הנתונים של TipRanks, שתי המניות מדורגות גם כקניות חזקות לפי קונצנזוס האנליסטים. 
באידו (BIDU)
Baidu מכונה לעתים קרובות "גוגל של סין" בשל מעורבותה הנרחבת בפיתוח מנועי חיפוש ובשירותים מקוונים. מוצר הדגל שלה, הוא פלטפורמת החיפוש הנפוצה ביותר בסין, עם נתח של 59% מהשוק. במהלך השנים, בדיוק כמו מקבילה בארה"ב, Baidu הרחיבה את ההיצע שלה כדי להקיף מגוון רחב של שירותים דיגיטליים, כולל פרסום מקוון, מחשוב ענן, מיפוי וטכנולוגיית נהיגה אוטונומית.
יתר על כן, Baidu התגלתה כפורצת דרך בתחום הבינה המלאכותית ומפעילה את Baidu Research, שם היא עורכת מחקרים בתחומים כמו עיבוד שפה טבעית, ראייה ממוחשבת וזיהוי דיבור. למעשה, Baidu הפכה לחברת הטכנולוגיה הסינית הגדולה הראשונה שהציגה מתחרה ל-ChatGPT. במרץ, הוא הציג לראשונה את בוט ה-AI בשפה שלו, Ernie.
בדו"ח הרבעון השני שזה עתה יצא, החברה עלתה על הציפיות. ההכנסות הגיעו ל-4.7 מיליארד דולר, במה שהסתכם בעלייה של 15% משנה לשנה, תוך כדי 130 מיליון דולר יותר מההערכות. כמו כן, הרווח למנייה של 3.11 דולר גבר על ה-2.33 דולר שצפו בוול סטריט.
טפר חייב להיות מרוצה מהביצוע הזה. במהלך הרבעון השני הוא פתח פוזיציה חדשה, עם רכישת 1,275,000 מניות BIDU. אלה מחזיקים כיום בשווי שוק של כמעט 168 מיליון דולר.
בנוסף לו ולאנליסטים של גולדמן זאקס, בסך הכל, 9 אנליסטים סימנו את המניה קקנייה, ו-2 החזקות הונפקו בשלושת החודשים האחרונים. לכן, BIDU מקבל דירוג קונצנזוס של קנייה חזקה. בהתחשב ביעד המחיר הממוצע של 184.45 דולר, המניות עשויות לזנק ב-40% בשנה הבאה.

קבוצת עליבאבא (BABA)
מענקית אינטרנט סינית אחת לאחרת גדולה עוד יותר. עליבאבא כמעט ולא זקוקה לשום היכרות מכיוון שהיא שחקן מוביל בנוף המסחר האלקטרוני והטכנולוגיה העולמי ואחת החברות הגדולות בעולם. היא נוסדה על ידי ג'ק מא בשנת 1999, ומאז גדלה לנהל מגוון רחב של עסקים הכוללים מסחר אלקטרוני, מחשוב ענן, תשלומים דיגיטליים, לוגיסטיקה, בידור ועוד. בלב הצלחתה עומדת פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלה, Alibaba.com, המחברת בין קונים ומוכרים, ומאפשרת לעסקים ולפרטים לעסוק במסחר מקוון בקנה מידה עצום.
כשהיא חוגגת את הצמיחה הדו-ספרתית במכירות מאז רבעון דצמבר 2021, החברה סיפקה פעימות הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה כאשר פרסמה את דו"ח הרבעון הראשון של הכספים 2024 (רבעון יוני) מוקדם יותר החודש. ההכנסות גדלו ב-14% בהשוואה לשנה והגיעו ל-32.29 מיליארד דולר, והעלו את הערכת הקונצנזוס ב-1.08 מיליארד דולר תוך התאמה. EPADS של 2.40 דולר הקדימו את התחזית ב-0.39 דולר.
סיום הרבעון האחרון היה בסימן גם הצגת המבנה הארגוני החדש של החברה. עליבאבא חילקה כעת את העסק לשש קבוצות שונות.
המשקיע טפר הוא בין אלה שהתרשמו מעליבאבא. כשהוא מגדיל את אחזקתו ב-4375%. אפלוסה שלו רכשה 4,375,000 מניות ברבעון השני. לפי 4,475,000 מניות, סך הפוזיציה מוערכת בכ-403.6 מיליון דולר.
לחברה יש גם מעריץ בגולדמן זאקס, האנליסט רונלד קיונג. לצדו, בסך הכל, 16 אנליסטים נכנסו לאחרונה לביקורות של עליבאבא, ו-15 מתוכם דירגו את המניה כקניה, ועוד אחד כהחזקה. כולם מתלכדים באופן טבעי לדירוג קונצנזוס של קנייה חזקה. האנליסטים רואים שהמניות עולות בכ-57% במהלך החודשים הקרובים, בהתחשב ביעד הממוצע עומד על 141.44 דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סינים זו בעייה
    אלי 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור שבתוצאות שלהם טובות גם ביידו מפעליה 740k רכבים אוטונומיים אבל הן חברות סיניות , סין היא לא דמוקטריה אם תהייה נדבר . משקיע אגדי עאלכ , גם קייטי ווד האגדית עושה טעויות .
    סגור