מדדים ומחקרים

מזרחי טפחות מגיבים לריבית: "העלייה עקבית עם ציפיות ונדרשה"

יוני פנינג -  אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות: "בשלב הנוכחי, השווקים צופים עדיין הסתברות של קרוב ל-60% להעלאת ריבית על ידי הפד, בחודש הבא, אשר צפויים להערכתנו להיענות על ידי העלאה נוספת על ידי בנק ישראל"
מערכת ice | 
יוני פנינג כלכלן שווקים מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
בנק ישראל מעלה את הריבית היום  ב-0.25% לרמה של 4.5%. בנימוקי החלטה כותבים בבנק ישראל כי הציפיות והתחזיות לאינפלציה מכל המקורות עלו, ונמצאות בסביבת הגבול העליון של תחום היעד. הציפיות משוק ההון לשנה השנייה ואילך מצויות כולן בתוך תחום היעד. יוני פנינג -  אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות פרסם את תגובתו למהלך: "העלייה עקבית עם הציפיות בשוק מהשבועות האחרונים. ונדרשה, לתפיסתנו, לאחר גל העלאות הריבית העולמי, בשבועות האחרונים, ובפיחות בשקל, בחודשים האחרונים.
בשלב הנוכחי, השווקים צופים עדיין הסתברות של קרוב ל-60% להעלאת ריבית על ידי הפד, בחודש הבא, אשר צפויים להערכתנו להיענות על ידי העלאה נוספת על ידי בנק ישראל. מנגד, במבט קדימה, האינדיקציות הראשוניות לאינפלציה באירופה למרץ מצביעות כבר על התמתנות ניכרת, עם יציאת השפעת תחילת הלחימה באוקראינה ממדדי השנה האחרונה. העלייה היום במחירי הנפט, לאור החלטת  OPEC+ לצמצם את התפוקות תעכב כמובן גם את התמתנות האינפלציה המקומית. אבל נצפה כי מיצוי השפעות הסחורות העולמיות, של השנה האחרונה תהיה מהותית יותר. ותביא להתמתנות בסביבת האינפלציה.
התמתנות טכנית זו תצטרף להערכתנו להשפעת האפיק המוניטרי, אשר הביא כבר להתכווצויות מהותיות מאוד במצרפי הכסף. ונצפה להשפעה הולכת וגדלה של האפיק הנ"ל על האינפלציה והפעילות, בהמשך השנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה