מדדים ומחקרים

בנק מזרחי טפחות מנתח: "סביבת האינפלציה נותרת גבוהה"

יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות: "כפי שהדברים נראים בשלב זה, התמתנות האינפלציה לבדה לא תסיט את ציפיות תוואי המדיניות המוניטרית בישראל ובעולם"
מערכת ice |  1
יוני פנינג כלכלן שווקים מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות, פרסם את הסקירה שלו לפרסום מדד המחירים, אשר מזנק ב-0.5% בפברואר ושוחק את האינפלציה השנתית ל-5.2%.
כך כתב פנינג: "למרות התמתנות האינפלציה, הנתון היום עמד באופן בולט מעל לתחזיות האנליסטים, ומוכיח כי סביבת האינפלציה נותרת עדיין גבוהה. עם זאת, אנו רואים עדיין את תמונת האינפלציה המקומית הכוללת כדומה לזו של ארה"ב, עם תרומה ניכרת מסעיפי הדיור, במידה רבה בגלל האופן המאוחר שבו עליית מחירי השכירות נכנסת למדד. המוצרים הסחירים, כנ"ל, מבטאים יותר ויותר את ירידת מחירי הסחורות, והשילוח הימי. העלייה במחירי השירותים שאינם שירותי דיור למיניהם, כתוצאה מעלייה בשכר העובדים בענפים האלה, מנגד, מרכזת בשלב זה את עיקר החששות האינפלציוניים.
העלייה בתמחור פרמיות סיכוני האשראי בעולם, בשבוע האחרון, מבליטה מצד אחד את ההשלכות האפשריות של המדיניות המוניטרית המצמצמת בעולם. מצד שני, היא מביאה גם לעלייה בריבית האפקטיבית של נוטלי האשראי, שהשלכותיה על ענפי הצריכה השונים עוד עתידות להתברר.
בחודשים הקרובים, נמשיך לצפות לירידה ניכרת ברמות האינפלציה השנתית בישראל ובארה"ב, על רקע התפוגגות השפעות עליית המחירים של הקיץ שעבר, מחד, והירידה בביקושים העולמיים, מאידך. למרות זאת, עד כה, ההתפתחויות העולמיות לא מנטרלות את הציפיות להעלאת ריבית נוספת על ידי הפד בשבוע הבא, ומביאה לתמחור דומה להעלאה דומה גם בישראל, בתחילת אפריל.
כפי שהדברים נראים בשלב זה, התמתנות האינפלציה לבדה לא תסיט את ציפיות תוואי המדיניות המוניטרית בישראל ובעולם. ונצפה להשפעה גוברת על הציפיות דווקא מכיוון האינדקציות בשוק התעסוקה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כאבי ראש מיגרנות
    משה ניניו 03/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אובחנתי סינדרום אפלה בן 75 קרישות יתר
    סגור