מדדים ומחקרים

המחקר קבע: נמצאה הדרך הטובה ביותר לסטודנטים ללמוד את החומר

אחד האתגרים הגדולים ביותר של כל סטודנט הוא שינון חומר רב בזמן תקופת המבחנים, וכעת מחקר חדש חושף מה אפשר לעשות כבר בזמן ההרצאה כדי להבטיח שהסטודנטים יצליחו יותר
מערכת ice |  1
סטודנטים (צילום freepik)
לפני כחודש אלפי סטודנטים בארץ ובעולם חזרו לספסל הלימודים וכמו בכל שנה הם עומדים בפני לחץ, עומס ובעיקר בפני הרבה מידע שנזרק לעברם במגוון קורסים שונים. ממש כמו בבית הספר בילדות, ישנם אלו שמצליחים לשנן טוב יותר ויש אלו שפחות, אך כעת מחקר חדש מארה"ב הצליח לגלות מה באמת יכול לעזור לכל תלמיד ותלמיד לזכור קצת יותר טוב את החומר למבחן. 
המחקר התמקד על כך שיותר ויותר סטודנטים מפסיקים לכתוב הערות ולתמלל בזמן ההרצאה, אלא במקום הם פשוט מצלמים בנייד את המצגת של המרצה. למרות שזה נדמה עצלני וחסר טעם בפועל מסתבר שזה בדיוק מה שעוזר לסטודנטים להגיע להישגים גבוהים יותר.
המחקר התבצע בשני שלבים. בחלק הראשון בדקו החוקרים עד כמה 132 סטודנטים יזכרו את החומר אם הם ילמדו את החומר מהמצגת ומה אם לא ילמדו מהמצגת. כמו כן, חלק מהסטודנטים הונחו לצלם מצגות עם מספר אי זוגי וחלק עם מספרים זוגיים וכלל החומר לא היה קשור לתחום לימודם של הסטודנטים הללו. לאחר מכן היו צריכים הסטודנטים למלא מבחן של 60 שאלות על המצגות וגם על החלק המילולי של ההרצאה. 
נמצא כי אלו שהונחו כן לצלם את המצגות זכרו יותר טוב מה הן כללו אבל לא היה הבדל בזיכרון כשזה הגיע לחומר שהועבר בעל פה.
בחלק השני של המחקר חלק מהסטודנטים הונחו לצלם כמה מהמצגת שרצו, כל עוד צילמו לפחות חצי ממנה. החצי השני הונחו לצלם את המצגת רק כשנבדקים אחרים הרימו את הנייד לצלם גם הם. התוצאות הראו שלא היה זה משנה האם הסטודנט הונחה לצלם או צילם על דעת עצמו באשר לטיב הזיכרון שלו.
שתי הקבוצות זכרו את תוכן המצגת טוב יותר מאשר אלו שלא צילמו אותה. כמו כן, נמצא שזה עזר להם לזכור את דברי המרצה טוב יותר. יחד עם זאת, המחקר לא הציג מדוע הצילומים עוזרים לזיכרון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תלוי באיזה תואר....
    אדם 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחח
    סגור