דיגיטל וטק

משתמשים באפליקציות היכרויות? כדאי שתקראו את זה

מחקר חדש מגלה נתונים מטרידים במיוחד: 14% ממקרי האונס ביוטה התרחשו בעקבות מפגשים באפליקציות היכרויות, כשהנתון המדאיג מכל הוא שמקרי האונס האלימים והקשים ביותר התרחשו דרך מפגשים מסוג זה
מערכת ice | 
אפליקציית דייטינג (צילום freepik)
אפליקציות היכרויות שינו את כל מה שאנחנו הכרנו עד שהן הגיעו לעולם על עולם ההיכרויות והדייטים. כיום, הרבה יותר קל לאנשים למצוא אהבה דרך הפלאפון ומבלי לצאת מהבית ו"לשבור את הראש" עם כן להתחיל, או לא להתחיל עם מי שמוצא חן בעיניכם.
עם זאת, מחקר חדש מאוניברסיטת בריגהם יאנג חושף את הצד האפל של ההיכרויות הדיגיטליות. מדענים מדווחים כי הממצאים שלהם מצביעים על כך שטורפים מיניים אלימים משתמשים באפליקציות היכרויות כ"שטחי ציד" לקורבנות פגיעים.
צוות של האוניברסיטה ניתח את התרשימים הרפואיים של קורבנות תקיפה מינית ביוטה שבארצות הברית בין השנים 2017-2020, וציין כי 14 אחוזים מ-1,968 מקרי אונס מתועדים שבוצעו התרחשו במהלך מפגש ראשוני שנערך באמצעות אפליקציית היכרויות.
באופן מטריד למדי, המחקר הצביע גם שמי שתקף באמצעות אפליקציות ההיכרויות בדרך כלל היו אנשים מסוכנים יותר, בעלי מחלות נפש ופגיעות כאלו ואחרות, ומקרי האונס שדווחו היו החמורים והאלימים מכולם.
"מה שמצאנו הוא מדאיג מאוד", ביפרה פרופסור ג'ולי ולנטיין, במהדורה שפורסמה באוניברסיטה. "התחלנו לראות עלייה במספר הקורבנות שדיווחו על אונס לאחר שפגשנו מישהו באפליקציית היכרויות, ורצינו לדעת אם אונס שבוצע באמצעות אפליקציות היכרויות שונה מאונס אחר של מכר. הם אכן שונים מאוד", הוסיפה. אז אם פעם הבאה אתם מכירים מישהו באפליקציית היכרויות, כדאי שתשימו לב להכל ובעיקר תשמרו על עצמכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה