קריירה ולימודים

התאחדות הסטודנטים: לא ניתן יד לפגיעה בזכויות משרתי צה"ל!

הוועדה המתקצבת של המועצה להשכלה גבוהה מתכוונת לשנות את הקריטריון לקבלת מלגה מקרן הסיוע ולהפחית את רכיב השירות הצבאי מ-10% ל-5% או לבטלו כליל. המשמעות: פגיעה ישירה בסיכוייו של ציבור הסטודנטים והסטודנטיות ששירתו בצה"ל או בשירות האזרחי לקבל מלגה מקרן הסיוע

מערכת ice |  1
אלחנן פלהיימר (צילום שגיב כהן)
שירות צבאי או אזרחי הוא אחד מהקריטריונים המרכיבים את תנאי קבלת המלגה של קרן הסיוע, קרן שמעניקה מלגות לסטודנטים על בסיס סוציו-אקונומי ומתוקצבת על ידי משרד האוצר בשיתוף הוועדה המתקצבת של המועצה להשכלה גבוהה. לא מדובר בתנאי סף, אלא בעשירית מתוך הקריטריון לקבלת המלגה. בשנת תשפ"ג, מתוך 16,500 מקבלי המלגה, 10,200 סטודנטים וסטודנטיות קיבלו ניקוד על שירות מלא או חלקי. סכום המלגה של כ-80% מתוכם היה יורד אילולא שירתו בצבא או בשירות האזרחי.
היום הובא לידיעת ההתאחדות הסטודנטיאלית כי משרד המשפטים המליץ להפחית ל-5% את קריטריון השירות הצבאי או לבטלו לחלוטין תחת הנימוק כי הוא מהווה "בעיה משפטית" ומאחר ולא מוגדר בתחום הסוציו-אקונומי. בעקבות כך שיגרנו מכתב דחוף ליו"ר הוועדה המתקצבת בבקשה לבחינה מחודשת של קריטריון השירות הצבאי והאזרחי במלגות קרן הסיוע. סטודנטים אשר שירתו שירות צבאי או אזרחי מלא הקדישו מזמנם היקר למדינה, זמן אותו לא השקיעו בעבודה או רכישת ניסיון והשכלה, ואין סיבה שלא ימשיכו לקבל הכרה בכך, גם במסגרת מלגת הסיוע.
יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית אלחנן פלהיימר: "הכוונה לרמוס את סעיף השירות הצבאי או האזרחי במלגות קרן הסיוע הוא פגיעה ממשית וישירה בציבור הסטודנטיאלי ששירת את המדינה. לא רק שאין לפגוע בסעיף זה, אלא יש להעלותו ל-20% מרכיבי המלגה. התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית לא תיתן יד לפגיעה זו ותיאבק למען הסטודנטים שתרמו מזמנם למען מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חיזוק לתחושת הפרייריות של משרתי צה"ל והשרות הלאומי.
    מוטי 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב לצערנו, בעיות משפטיות הזיות פוגעות דווקא בעמוד שדרה של מדינת ישראל. שכורעים תחת הנטל, גם עושים שרות וחלקם אף מוסרים את נפשם, וזוכים להפלייה לעומת מי משלא תורם מאומה. עד מתיי???
    סגור